اخبار

بستن درب عتبات مقدس حرام و از گناهان کبیره است

بستن درب عتبات مقدس و مساجد حرام است و از گناهان کبیره می‌باشد.

بستن درب عتبات مقدس و مساجد حرام است و از گناهان کبیره می‌باشد.

آیت الله العظمی شیخ محمد سند، با بیان حرمت بستن درب عتبات مقدس و مساجد، این عمل را از گناهان کبیره برشمردند.

این مرجع تقلید که در درس خود حول آیه ۱۱۴ سوره بقره (وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن مَّنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَن يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَىٰ فِي خَرَابِهَا ۚ أُولَٰئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَن يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِينَ ۚ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ ) سخن می‌گفتند تاکید کردند: مساجد و عتبات مقدس می‌بایست ۲۴ ساعته باز باشد و اگر متولی آن ناتوان است می‌بایست از دیگران کمک بگیرد.

آیت الله العظمی سند، در مورد عتبات مقدس تاکید کردند: عتبات مقدس خانه‌هایی هستند که خدای متعال امر کرده که در آن‌ها ذکر خدا گفته شود.

معظم له در ادامه با اشاره به فقه عتبات مقدس افزودند: حرم‌های مطهر مرکز‌های نور هستند و بستن مساجد و عتبات مقدس از گناهان کبیره ایست که موجب دوری از خدا خواهد شد.

بیش از یک ماه و نیم از بستن حرم‌ها و مساجد در ایران میگذرد و هنوز خبری از بازگشای‌ها حرم‌ها مخابره نشده است.

از سوی دیگر سخنگوی مدیر حوزه‌های علمیه در ایران در نامه ای به رییس جمهور این کشور، با اشاره به ریسک پایین اماکن مذهبی در شیوع کرونا، از وی خواسته ضمن عذرخواهی از مردم، نسبت به تصمیم بستن زیارتگاه‌ها و مراسم مذهبی تجدید نظر کند.

وی با اعتراض به بسته بودن درب حرم امام رضا عليه السلام، به بهانه جلوگيری از انتشار ويروس كرونا، خطاب به مسئولان نظام ايران ادامه داد:

به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نمایید و با نظر کارشناسان بهداشتی یادشده مخالفت نکرده و دستور بازگشایی زیارتگاه‌ها و برگزاری برنامه‌های دینی و تبلیغی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر کنید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا