اخبار

محکوم کردن سرکوب زائران حرم های اهل بیت علیهم السلام در ایران توسط دیده بان حقوق شیعیان جهان

شیعه رایتس واچ، سرکوب زائران حرم های اهل بیت علیهم السلام در ایران را محکوم نموده و خواستار بازگشایی حرم های مطهر شد. 

شیعه رایتس واچ، سرکوب زائران حرم های اهل بیت علیهم السلام در ایران را محکوم نموده و خواستار بازگشایی حرم های مطهر شد. 

به گزارش شیعه ویوز، در بیانیه سازمان جهانی دیده‌بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) آمده است:

بعد از مطلع شدن  سازمان جهانى دیده بان حقوق شیعیان شيعيان (شیعه رایتس واچ) از نحوه ی برخورد نیروهای انتظامی ایران، با زائران و ممناعت از زیارت آنها با بستن درب های حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در قم، این عمل خشونت بار علیه شهروندان بی دفاع را به شدت محکوم می کند.

این بیانیه به نقل از منابع خود افزود:

نیروهای امنیتی و انتظامی ایران با باتوم و چوب دستی به ضرب و شتم زائران مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نمودند؛ زائرانی که به دلیل ممانعت از ورودشان به این حرم مطهر در مقابل آن تجمعی مسالمت آمیز داشتند.

در جریان این اقدام خشونت آمیز ده ها تن از زائران مجروح و یا بازداشت شده اند. 

سازمان جهانی دیده‌بان حقوق شیعیان، این عمل را ناشی از سوء تدبیر مسئولان مربوطه در مدیریت بحران و توهین به عقائد شیعیان دانسته و افزود: این نشانه ای بر عدم  توانایی  در فراهم آوردن شرایط مناسب برای زائرانی است که در این شرایط بحرانی حرم های اهل بیت علیهم السلام را مکانی مقدس برای کسب آرامش و نجات خود می دانند.

این سازمان تأکید کرد، این در حالی است که شرایط مناسب برای زائران حرم های اهل بیت علیهم السلام در عراق فراهم شده و آنها می توانند با رعایت نکات پیشگیرانه به زیارت اماکن مقدس مشرف شوند.

شیعه رایتس واچ ادامه داد: ما از مسئولان ذیربط می خواهیم تا پس از دلجویی از زائران و آزادسازی بازداشت شدگان، شرایط مناسبی را برای علاقمندان به دعا و زیارت در مراقد اهل بیت علیهم السلام فراهم آورده، و مانع حضور زائران در حرم های مطهر نشوند. 

شیعه رایتس واچ در پایان تاکید کرد: به شهادت تاریخ این اماکن محل امن و پناهگاه مردم بوده و نمی توان آن ها را به روی زائران بست.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا