اخبار

دو ابتکار عمل سازمان ملل برای دفاع از مکان‌های مقدس

سازمان ملل دو ابتکار عمل برای مقابله با نفرت‌پراکنی و دفاع از مکان‌های مقدس در دست دارد.

 

سازمان ملل دو ابتکار عمل برای مقابله با نفرت‌پراکنی و دفاع از مکان‌های مقدس در دست دارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان دو ابتکار عمل برای مقابله با نفرت‌پراکنی و دفاع از مکان‌های مقدس در بحبوحه حملات گسترده به این مکان‌ها در دست دارد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از اسپوتنیک «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفت: من دو ابتکار عمل فوری را به مرحله اجرا درآورده‌ام؛ یکی تدبیر برنامه‌ای برای بسیج کامل واکنش سیستماتیک سازمان ملل به منظور مقابله با نفرت پراکنی و دیگری کاوش در این مساله که چگونه این سازمان می‌تواند در تضمین امنیت عبادتگاه‌های مذهبی مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد: این ابتکار عمل‌ها از سوی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور جلوگیری از نسل کشی و نماینده ویژه سازمان ملل برای ائتلاف تمدن‌ها رهبری می‌شود.

گوترش به این مساله نیز اشاره کرد که ایجاد اختلال و بر هم زدن صبر و شکیبایی و خشونتِ بر اساس نفرت، عبادت کنندگان بسیاری از ادیان را هدف قرار داده است.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: چنین رویدادهایی برای همگان آشنا است.؛به مسلمانان در مساجد حمله می‌کنند و اماکن مذهبی آنها را نابود می‌کنند؛ یهودیان را در کنیسه‌ها به قتل می‌رسانند و بر روی اماکن آنها صلیب نازی رسم می‌کنند و مسیحیان را می‌کشند و کلیساهای آنها را آتش می‌زنند.

گوترش همچنین گفت: علاوه بر این قتل‌ها، لفاظی‌های منزجرانه‌ ای است که علیه مهاجران، اقلیت‌ها و آوارگان صورت می‌گیرد که به اظهار برتری نژادی و خصوصا احیای ایدئولوژی نئونازی می‌افزاید.

دبیرکل سازمان ملل همچنین به این مساله اشاره کرد که بخش‌هایی از اینترنت در حال تبدیل شدن به مراکز اصلی نفرت پراکنی است و حامیان این گونه اقدامات با یافتن یکدیگر در محیط آنلاین، پلتفورم هایی برای دامن زدن به این موارد ایجاد نموده و به نفرت پراکنی خود ادامه می دهند.

شایان ذکر است، یکی از بزرگترین قربانیان نفرت پراکنی در طول تاریخ و حتی هم اکنون مسلمانان و به شکل خاص شیعیان هستند؛ آنها نه تنها به دلیل استفاده ابزاری برخی حکومت ها از مذهب شیعه، در بسیاری از کشورها تحت فشارند، بلکه از طرف سلفی ها، سنی های تندرو دیگر تروریستی هایی که ادعای مسلمان بودند دارند، کافر خوانده می شوند.

همچنین درباره حملات به اماکن مقدس شیعیان می توان به قبرستان بقیع در شهر مدینه منوره، حرم مطهر حسینی و عباسی در شهر مقدس کربلا و نیز حرم عسکریین در شهر سامرا اشاره نمود که برهی از آنها توسط سنی های تندرو بارها تخریب گشته اند.

هر چند حرم های مطهر شهر مقدس کربلا و سامرا به همت شیعیان هر بار بازسازی شده، اما قبرستان بقیع همچنان سندی انکار نشدنی از مظلومیت شیعیان است

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا