اخبار

آخرین تحولات میدانی عملیات نظامی علیه هسته های مخفی داعش در عراق

گروهی مشترک از نیروهای امنیتی و نیروهای مدافع عتبات و مقدسات عراق(الحشد الشعبی) عملیاتی را علیه هسته های خاموش سنیهای تندروی داعش آغاز کردند.

 

گروهی مشترک از نیروهای امنیتی و نیروهای مدافع عتبات و مقدسات عراق(الحشد الشعبی) عملیاتی را علیه هسته های خاموش سنیهای تندروی داعش آغاز کردند.

به گزارش شیعه ویوز یک منبع میدانی به جزئیات این عملیات اشاره کرد و افزود: نیروهای عراقی مواضع عناصر مخفی داعش را در مناطق « المزاریع و البریه» از توابع بخش « یثرب» هدف قرار دادند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در جست وجوی منطقه به منطقه درصدد هستند مقرها و انبارهای سلاح تروریست ها را کشف و ضبط کنند، گفت: انهدام تونل ها و خنثی سازی تله های انفجاری کار گذاشته نیز در دستور کار قرار دارد.

بخش راهبردی « یثرب» در جنوب شرق استان صلاح الدین واقع شده و از محور شرقی به استان دیاله متصل می شود که جاده بغداد ـ  شمال (نینوا، دهوک) از غرب این بخش مهم عبور می کند و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

از حومه جنوبی شهر سامراء (جنوب استان صلاح الدین) نیز خبر رسیده که، نیروهای الحشدالشعبی در یک عملیات دقیق موفق شدند کاروانی از عناصر مخفی سنی های تندروی داعش را در منطقه « سید غریب» رصد و اطلاعات را در اختیار یگان توپخانه قرار دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، یگان توپخانه پس از دریافت اطلاعات به سرعت وارد عمل شده و با آتش سنگین کاروان تروریست های داعش را هدف قرار داد و ضربات مهلکی به آنان وارد کرد.

شماری از عناصر تسنی های تندروی داعش در جریان این حمله دقیق توپخانه ای به هلاکت رسیده و زخمی شدند؛ نام « ابو اسحاق البدری»مسئول امنیتی داعش در شمال استان بغداد نیز در لیست به هلاکت رسیدگان دیده می شود.

به گفته منابع میدانی، خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی کاروان تروریست های داعش وارد آمد؛ منطقه « سد غریب» به دلیل قرار گرفتن در حدفاصل شهرهای سامراء و بغداد از اهمیت بالایی برخوردار است.

در حال حاضر، عملیات نیروهای عراقی در مناطق مختلف استان صلاح الدین از جمله حومه شهرهای « بیجی، تکریت، سامراء» و رشته کوه های حمرین و محور شرقی و جنوب دریاچه الثرثار» علیه هسته های خاموش داعش ادامه دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا