اخبار

۱۶ تن از فعالان فضای مجازی داعش در کابل و ننگرهار بازداشت شدند

فعالان فضای مجازی وابسته به داعش در افغانستان بازداشت شدند. 

 

 

فعالان فضای مجازی وابسته به داعش در افغانستان بازداشت شدند. 

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از بازداشت شبکه ای 16 نفری از فعالان رسانه های اجتماعی سنی های تندروی داعش خبر داد.

در اطلاعیه این سازمان امنیتی آمده است که نیروهای ریاست عمومی امنیت ملی در یک عملیات ویژه 16 تن از اعضای گروه تروریستی داعش را از مناطق شهرهای کابل و ننگرهار بازداشت کرده است.

براساس اطلاعات امنیت ملی، 6 تن؛ از جمله بازداشت شدگان از فعال ترین  افراد وابسته به سنی های تندروی داعش در رسانه های اجتماعی مختلف از جمله، فیس بوک، تویتر، انستاگرام و تلگرام بوده اند.

بازداشت شدگان ماموریت داشتند تا تبلیغات گسترده ای به نفع گروه تروریستی داعش را در فضای مجازی راه اندازی نمایند و از همین طریق به جذب جوانان به این گروه می پرداختند.

این 6 تن اعتراف کردند که صدها صفحه مستعار و جعلی را ایجاد کرده و از همین طریق اهداف تبلیغاتی خود را پیش می‌بردند.

فعالان شبکه های اجتماعی داعش پس از بازداشت مولوی ابوعبیدالله متوکل، خطیب یک مسجد در کابل و مبشر مسلم یار، استاد دانشکده شرعیات دانشگاه کابل صورت می‌گیرد.

امنیت ملی پس از بازداشت متوکل، اعلام کرد که او مسئول جلب و جذب داعش در کابل بوده و هنوز از سرنوشت مبشر مسلمیار همکار آقای متوکل خبری در دست نیست.

این در حالی است که به دنبال بازداشت این دو فرد، افراد و طرفداران آنها در شبکه های اجتماعی بیش از گذشته فعال شده و حتی به تهدید امنیت شهروندان متوسل شدند.

امنیت ملی اما در مورد اینکه این 6 تن افراد متوکل هستند یا خیر، جزئیاتی ارائه  نکرده است.

همچنین نیروهای این نهاد دولتی، در یک عملیات ویژه در مناطقی از ولایت ننگرهار 10 تن از  اعضای گروه تروریستی داعش را بازداشت کردند.

به گفته امنیت ملی افغانستان، این افراد بدنبال فعالیت های مختلف تروریستی همچون: ترور اشخاص، انتقال سلاح و مهمات، حمل و نقل مواد انفجاری، انتقال افراد و بستگان سنی های تندروی داعش به ولایت ننگرهار بودند.

این تروریست ها زمانی که برنامه انتقال 12500کیلوگرام مواد انفجاری را داشتند، بازداشت شده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا