اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

آیت الله العظمی شیرازی: خوشحالی در خدای متعال با خوشحالی در انسان ها متفاوت است، چرا که این مساله از صفات جلال الهی بوده و در ذات او راه ندارد

نشست علمی روزانه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی، روز چهارشنبه نوزدهم ربیع الثانی سال 1446 برگزار شد، در این نشست هم چون جلسات پیشین ، ایشان به سوال های حاضران در جلسه ، پیرامون مسائل مختلف فقهی پاسخ دادند.

آیت الله العظمی شیرازی در رابطه با خشنود شدن خدای متعال فرمودند: خدای عزوجل محل حوادث نیست، که این مساله از صفات جلال الهی بوده و در ذات او راه ندارد.

معظم له در رابطه با معنای خشنودی خدای متعال فرمودند: باید دید که وقتی انسانی خوشحال می شود، سبب خوشحالی او چه بوده و در قبال آن چه کاری انجام می دهد، و به همان تناسب وقتی گفته می شود که خدای متعال، از چیزی خوشحال شده، باید دید که دلیل آن خشنودی چه بوده و چه کاری در قبال آن انجام داده است.

ایشان در ادامه فرمودند: خوشحالی در خدای متعال با خوشحالی در انسان ها متفاوت است، و در احادیث به صورت مکرر از خشنودی خدای متعال و امثال آن، سخن به میان آمده اما فقها همگی براین مساله که این گونه امور، در ذات الهی راه ندارد، اذعان نموده و بر آن تسالم دارند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا