آمریکااخبارجهان

کنفرانس تنوع زیستی، 200 کشور برای نجات طبیعت گردهم آمدند

کنفرانس جهانی تنوع زیستی با حضور نمایندگان نزدیک به 200 کشور در کالی، کلمبیا آغاز شد.

نخستین روز کنفرانس جهانی تنوع زیستی (COP16) در کلمبیا آغاز شد و تقریباً ۲۰۰ کشور به بحث و بررسی در مورد تعهدات تاریخی برای حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی پرداخته‌اند.

این کنفرانس دو هفته‌ای به دنبال نشست‌های سال ۲۰۲۲ در مونترال برگزار می‌شود که در آن ۱۹۶ کشور توافق‌نامه‌ای جهانی تحت عنوان “چارچوب جهانی تنوع زیستی کونمینگ-مونترال” را امضا کردند.

در این اجلاس، نمایندگان به بررسی راهکارهایی می‌پردازند که به نجات طبیعت در برابر نرخ فعلی تخریب آن کمک کند و به تعهدات توافق ۲۰۲۲ پایبند باشند.

این تعهدات شامل اختصاص ۳۰ درصد از سرزمین‌ها برای حفاظت، کاهش یارانه‌های تجاری مضر برای محیط زیست و الزام شرکت‌ها به گزارش اثرات زیست‌محیطی خود است.

وزیر محیط زیست کلمبیا، سوزانا محمت، در آغاز این کنفرانس اعلام کرد که هدف از این نشست جمع‌آوری تجارب از تمامی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها برای ایجاد شرایط پایدارتر برای جامعه جدید است.

همچنین، COP16 به دنبال ایجاد نظامی جهانی برای پرداخت به دسترسی به داده‌های ژنتیکی از منابع طبیعی و تأکید بر حفاظت از جوامع بومی در حفاظت از طبیعت خواهد بود.

با توجه به چالش‌های جدی زیست‌محیطی، کنفرانس COP16 فرصتی برای یادآوری تعهدات کشورها و جلب حمایت‌های مالی عمومی و خصوصی به منظور دستیابی به اهداف تنوع زیستی است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا