اخبارپاکستانجهان

تشدید سرکوب معترضان در پاکستان؛ احزاب اپوزیسیون به خیابان‌ها آمدند

مقامات پاکستانی به سرکوب تجمعات حامیان حزب تحریک انصاف (PTI) پرداختند که به رهبری عمران خان، نخست‌وزیر سابق، در اعتراض به زندانی بودن او و درخواست برای استقلال قوه قضائیه برگزار شده بود.

نیروهای پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور و باتون به متفرق کردن معترضان در چندین شهر پرداختند و تعدادی از حامیان خان را دستگیر کردند.

در پی برگزاری تجمعات گسترده توسط حزب اپوزیسیون پاکستان، حزب تحریک انصاف (PTI)، مقامات پاکستانی اقدام به سرکوب معترضان کردند.

این تجمعات در شهرهای مختلف از جمله لاهور، کراچی و پیشاور برگزار شد، برای آزادی عمران خان، نخست‌وزیر سابق و زندانی، و نیز حمایت از استقلال قوه قضائیه انجام شد.

نیروهای پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور و باتون، سعی در متفرق کردن معترضان داشتند و ده‌ها نفر از حامیان خان دستگیر شدند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان‌دهنده تنش‌های شدید میان معترضان و پلیس است که به پرتاب سنگ از سوی معترضان به سمت نیروهای امنیتی انجامید.

عمران خان، ۷۲ ساله، به اتهام‌های مختلفی از جمله فساد و تروریسم زندانی است و تاکنون دو محکومیت او لغو شده و یک محکومیت دیگر به حالت تعلیق درآمده است.

از تاریخ ۳ اکتبر، مقامات پاکستانی تمامی ارتباطات و ملاقات‌ها با خان را ممنوع کرده‌اند که شامل دیدار با اعضای خانواده نیز می‌شود.

همزمان با این وقایع، ائتلاف حاکم قرار است در جلسه‌ای که روز شنبه در پارلمان برگزار می‌شود، پیشنهاد اصلاحات جنجالی قانون اساسی را مطرح کند.

حزب PTI مدعی است که دولت در تلاش است تا با جلوگیری از انتخاب قاضی ارشد دیوان عالی کشور، استقلال قوه قضائیه را تضعیف کند.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که مردم خواستار بازگشت به اصول دموکراتیک و حقوق قانونی خود هستند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا