آسیاآفریقاآمریکااخباراروپاجهان

افزایش بی‌سابقه تعداد آوارگان در جهان، نجات مردم باید در اولویت قرار گیرد

سازمان ملل در اجلاس سالانه کمیساریای پناهندگان هشدار داد که تعداد آوارگان به بیش از 123 میلیون نفر رسیده و از کشورهای جهان خواست تا موانع ورود پناهندگان را حذف کنند.

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل، بر لزوم همکاری بین‌المللی برای حل بحران‌های انسانی و رسیدگی به علل اصلی مهاجرت تأکید کرد.

در اجلاس سالانه کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، فیلیپو گراندی، کمیسر عالی این سازمان، هشدار داد که تعداد آوارگان در جهان به بیش از 123 میلیون نفر رسیده است.

وی از کشورهای جهان خواست تا موانع قانونی را که مانع ورود پناهندگان و مهاجران می‌شود، حذف کنند و بر ضرورت توجه به علل اصلی مهاجرت تأکید کرد.

گراندی در سخنرانی خود به بیش از 100 دیپلمات بین‌المللی گفت: «نباید تنها به مرزهایتان فکر کنید. ما باید به ریشه‌های مشکلاتی که مردم را وادار به ترک خانه‌هایشان می‌کند، رسیدگی کنیم.»

وی همچنین خواستار همکاری کشورهای مختلف برای یافتن راه‌حل‌های پایدار برای بحران‌های انسانی شد.

او به شرایط بحرانی لبنان نیز اشاره کرد، جایی که به دنبال حملات مکرر اسرائیل، بیش از یک میلیون نفر آواره شده‌اند.

گراندی نسبت به افزایش تعداد آوارگان در صورت ادامه حملات هشدار داد و تأکید کرد که نیاز به کمک‌های بشردوستانه در این مناطق بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

علاوه بر این، وی بر ضرورت حمایت از پناهندگان فراری از درگیری‌ها در سودان تأکید کرد و خطر افزایش تعداد آوارگان این کشور را به 10 میلیون نفر پیش‌بینی کرد.

در غزه نیز، وضعیت وخیم گزارش شده، به طوری که 90 درصد از ساکنان آن حداقل یک‌بار آواره شده‌اند.

گراندی از جامعه جهانی خواست تا هرچه سریع‌تر به کمک این افراد بشتابد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا