اخبارجهانجهان اسلام

درخواست اهالی قم برای تغییر تاریخ جشن میلاد امام حسن عسکری به احترام شهادت حضرت معصومه

گروهی از اهالی و مؤمنین شهر مقدس قم در نامه‌ای به مراجع تقلید و عتبات مقدسه در عراق، خواستار تغییر تاریخ جشن میلاد امام حسن عسکری علیه السلام شدند.

در این نامه پیشنهاد شده که به دلیل همزمانی این مناسبت با سالروز شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها، تاریخ برگزاری جشن ولادت امام حسن عسکری از دهم ربیع‌الثانی به چهارم این ماه منتقل شود.

در نامه یاد شده، اهالی قم با اشاره به جایگاه ویژه حضرت معصومه سلام علیها در میان شیعیان و تأثیر معنوی آن حضرت بر فضای روحانی شهر مقدس قم، بر اهمیت همخوانی مناسبت‌ها با حال و هوای عزاداری تأکید کردند.

در این نامه تصریح شده که جشن میلاد امام حسن عسکری علیه السلام در چنین روزی با حال و هوای اندوهگین سالروز شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها سازگار نیست و به همین جهت خواستار احترام گذاشتن به این سوگواری در این روزها شدند.

مهم ترین پیشنهاد مطرح شده در این نامه، انتقال جشن میلاد امام حسن عسکری علیه السلام به چهارم ربیع‌الثانی که در برخی از روایات نیز به عنوان تاریخ ولادت ایشان ذکر شده است، می باشد.

این تغییر می‌تواند هم احترام به مقام حضرت معصومه سلام الله علیها را حفظ کند و هم به مؤمنان اجازه دهد با آرامش بیشتری مناسبت‌های اهل بیت علیهم السلام را گرامی بدارند.

در پایان این نامه تاکیده شده که این درخواست با هدف حفظ هماهنگی میان مراسم مذهبی و احساسات مؤمنان ارائه شده و اهالی قم امید دارند که مراجع دینی و عتبات عالیات به آن پاسخ مثبت دهند و این تغییر به تقویت انسجام معنوی جامعه منجر شود.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا