اخباراروپاجهان

تلاش مسلمانان آلمان برای تقویت همبستگی و ترویج فهم متقابل

مسلمانان آلمان بر لزوم تقویت همبستگی اجتماعی و شناخت خود به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از جامعه این کشور تأکید دارند.

در شرایطی که احساسات ضد اسلامی در حال افزایش است، شورای مرکزی مسلمانان آلمان به‌عنوان نماینده ۳۰۰ مسجد و میلیون‌ها مسلمان، تلاش می‌کند تا تنوع، پویایی، فرهنگ مدارا، تساهل و تسامح و غنای اسلامی را در آلمان معرفی کرده و به ترویج گفت‌وگو و فهم متقابل و همزیستی مسالمت آمیز میان مسلمانان و غیرمسلمانان بپردازد.

شورای مرکزی مسلمانان در آلمان با هدف تقویت همبستگی اجتماعی و معرفی مسلمانان به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از جامعه این کشور، اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

در شرایطی که احساسات ضد اسلامی در حال افزایش است، این شورا به نمایندگی از ۳۰۰ مسجد و میلیون‌ها مسلمان، به ترویج تنوع، پویایی، فرهنگ مدارا، تساهل و تسامح، و غنای فرهنگی اسلامی در آلمان می‌پردازد.

برنامه‌های متعددی از جمله برگزاری روزهای باز مساجد و گفت‌وگوهای اجتماعی، به‌منظور آشنایی غیرمسلمانان با فرهنگ اسلامی و رفع سوءتفاهم ها، از سوی جامعه مسلمانان برای دستیابی به این هدف در حال اجراست.

همچنین، تلاش برای مقابله با تعصبات و پیشداوری‌ها در فضای عمومی، از اولویت‌های اساسی مسلمانان به شمار می‌رود که برای رسیدن به این اهداف در حال تلاش هستند.

مسلمانان آلمان به‌ویژه در این دوران، با مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، قصد دارند چهره‌ای مثبت از اسلام را ارائه دهند و نشان دهند که آنها نه تنها شهروندان فعال، بلکه بخشی از راه‌حل چالش‌های جامعه نیز هستند.

این تلاش‌ها در راستای ایجاد فضایی امن و پذیرا برای تمامی شهروندان، چه مسلمان و چه غیرمسلمان، برای ترویج گفت‌وگو و فهم متقابل و همزیستی مسالمت آمیز میان مسلمانان و غیرمسلمانان صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا