آسیااخبارافغانستانجهان

پشت پرده حملات داعش در افغانستان؛ اعترافات سه عضو بازداشتی

سه عضو گروه سنی‌های تندروی د۱عش، پس از بازداشت توسط طالبان با اشاره به اینکه در ایالت بلوچستان پاکستان آموزش دیده‌اند اعتراف کردند، پس از اتمام دوره آموزشی برای انجام عملیات‌ انتحاری به افغانستان فرستاده شدند.

سه تن از افراد عضو گروه سنی های تندروی د۱عش، با نام‌های محمد هارون، عبدالکبیر و رسول،‌که دو نفر آن‌ها از افغانستان و یک نفر دیگر  اهل تاجیکستان است، اعتراف کردند پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در پاکستان، برای انجام حملات به افغانستان فرستاده شده بودند.

در ویدیویی از اعترافات این سه تن که توسط رسانه‌ی «المرصاد» پخش شد، رسول در اعترافاتش می‌گوید که اهل تاجیکستان است و از طریق تلگرام به کشور پاکستان دعوت شده و در کوه‌های بلوچستان در پایگاه گروه سنی های تندروی د۱عش، به مدت یک و نیم ماه درس‌های عقیدتی خوانده و پس از آن به افغانستان فرستاده شده است.

همچنین، محمد هارون که اسم مستعارش در داعش ابوزید بوده، اعتراف کرد که در عملیات‌های متعدد د۱عش، از جمله حمله به کارمندان دادستانی کل طالبان در کابل، حمله به کارکنان ریاست امور زندان‌ها در کابل، حمله در باشگاهی در دشت برچی و نیز حمله به توریست‌های خارجی در ولایت بامیان دخیل بوده است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا