اخباراروپاجهان

افزایش بی‌سابقه حملات اسلام‌هراسانه در بریتانیا طی یک سال گذشته

حملات اسلام‌هراسانه و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در بریتانیا طی یک سال گذشته به بالاترین سطح خود در دهه اخیر رسیده است.

بر اساس گزارش سازمان «تل ماما»، بیش از چهار هزار و 971 مورد تبعیض و نفرت علیه مسلمانان از زمان حملات 7 اکتبر حماس به اسرائیل ثبت شده که بیشتر این موارد شامل رفتارهای توهین‌آمیز و تهدیدآمیز بوده است.

حملات اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در بریتانیا به بالاترین سطح خود در بیش از یک دهه اخیر رسیده است.

سازمان خیریه «تل ماما»، که حوادث اسلام‌هراسی را رصد می‌کند، گزارش داده است که در یک سال گذشته، از زمان حملات 7 اکتبر حماس به اسرائیل، چهار هزار و 971 مورد نفرت‌پراکنی و تبعیض علیه مسلمانان در این کشور ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، 63 درصد از این حوادث شامل رفتارهای توهین‌آمیز بوده و 27 درصد دیگر شامل رفتارهای تهدیدآمیز می‌شود.

بیشتر این وقایع در شهرهای لندن، شمال غرب انگلستان، یورکشایر و میدلندز رخ داده‌اند.

همچنین در اوایل امسال، گروه‌های راست افراطی با سوءاستفاده از اطلاعات نادرست منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در مورد قتل سه دختر در ساوت‌پورت، حملات شبانه‌ای علیه مهاجران و پناهندگان ترتیب داده‌اند.

اهداف این حملات شامل مساجد و هتل‌هایی بود که پناهجویان در آنها اسکان داشتند.

پلیس متروپولیتن لندن اعلام کرده است که برای مدیریت رویدادها و اعتراضات پیش‌رو که به مناسبت سالگرد حملات 7 اکتبر برگزار می‌شود، یک عملیات امنیتی گسترده در دست اجرا دارد.

فرمانده لو پودفوت، که رهبری این عملیات را بر عهده دارد، اعلام کرد: «این اعتراضات در طول سال گذشته به صورت منظم برگزار شده‌اند و ما به طور مداوم بدون تعصب آنها را نظارت کرده‌ایم.»

وی همچنین تأکید کرد که احساسات عمومی در آستانه سالگرد این حادثه بسیار بالاست و پلیس با هماهنگی با برگزارکنندگان رویدادها، برنامه‌های دقیقی برای تضمین امنیت شرکت‌کنندگان و مدیریت هرگونه حادثه احتمالی در نظر گرفته است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا