اخبارجهان

فراخوان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای احترام به حقوق بشر در مناطق درگیری

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در آستانه روز جهانی قلب، با هشدار درباره نادیده گرفتن کنوانسیون‌های ژنو در درگیری‌های جهانی، از دولت‌ها خواست تا به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.

او تأکید کرد که عدم رعایت حقوق بشر در جنگ‌ها، تهدیدی جدی برای بشریت به شمار می‌آید و اقدام فوری برای حفاظت از غیرنظامیان ضروری است.

در آستانه روز جهانی قلب، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) هشدار داد که عدم احترام به کنوانسیون‌های ژنو در درگیری‌ها و جنگ‌های جهانی، تهدیدی جدی برای بشریت است.

«میرجانا اسپولیاریک» رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در مصاحبه‌ای با روزنامه سوئیسی لوتنپ تأکید کرد که حقوق بشر و قوانین بین‌المللی در شرایط جنگی به طور سیستماتیک نادیده گرفته می‌شود.

او با اشاره به تعداد بالای زخمی‌ها و کشته‌شدگان در جنگ‌های غزه، سودان و اوکراین، از جامعه بین‌المللی خواست تا به احترام به قوانین بین‌المللی و بشردوستانه متعهد شوند.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ تصریح کرد که “اقدام فوری ضروری است” تا تأثیرات جنگ‌ها بر غیرنظامیان کاهش یابد و دسترسی به جمعیت‌های آسیب‌دیده تسهیل شود.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با شش کشور شامل برزیل، چین، فرانسه، اردن، قزاقستان و آفریقای جنوبی ابتکاری را برای حمایت از قوانین بشردوستانه آغاز کرده است.

این ابتکار به دنبال توسعه توصیه‌های عملی برای پیشگیری از نقض‌های حقوق بشری و افزایش حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی است.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ بر لزوم اجرای کنوانسیون‌های ژنو به عنوان یک اولویت سیاسی تأکید کرد و خاطرنشان کرد: بیم ناشی از درگیری‌های کنونی ممکن است سال‌ها ما را آزار دهد.

” این فراخوان به دولت‌ها و جوامع بین‌المللی یادآوری می‌کند که احترام به حقوق بشر نه تنها وظیفه‌ای اخلاقی، بلکه ضرورت انسانی است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا