اخبارجهان

ایالات متحده 148 میلیون دلار برای مبارزه با داعش در آفریقا و آسیای مرکزی اختصاص داد

ایالات متحده با هدف تقویت ائتلاف جهانی علیه گروه سنی های تندروی داعش، روز دوشنبه اعلام کرد که 148 میلیون دلار برای تأمین امنیت مرزی و عملیات‌های ضدتروریسم در مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا و آسیای مرکزی اختصاص می‌دهد.

این اقدام بخشی از تلاش‌های مداوم این کشور برای مقابله با تهدیدات تروریستی و حمایت از کشورهای آسیب‌پذیر است.

ایالات متحده به منظور تقویت ائتلاف جهانی علیه گروه سنی های تندروی داعش، روز دوشنبه اعلام کرد که 148 میلیون دلار برای تأمین امنیت مرزی و انجام عملیات‌های ضدتروریسم در مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا و آسیای مرکزی تخصیص داده است.

این ائتلاف، که در سال 2014 به منظور کمک به نیروهای محلی برای بازپس‌گیری اراضی تصرف‌شده توسط گروه سنی های تندروی داعش در عراق و سوریه تشکیل شده، در تلاش است تا همکاری‌های بین‌المللی را برای مقابله با تهدیدات این گروه گسترش دهد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، همچنین از اختصاص 168 میلیون دلار دیگر به یک صندوق امنیتی خبر داد که به منظور حمایت از عراق و سوریه ایجاد شده است.

بلینکن تأکید کرد: «ما همکاریمان را علیه شاخه‌های داعش در خارج از خاورمیانه تقویت خواهیم کرد».

اگر چه آمریکا با این گونه نمایش ها تلاش دارد ثابت نماید که اقدامات این چنینی اش نشان‌دهنده عزم این کشور برای مقابله با تروریسم و تأمین امنیت در مناطق آسیب‌پذیر است، اما با فضایی مملو از بی‌اعتمادی در سطح جهانی همراه است.

بسیاری بر این باورند که آمریکا خود به نوعی در ایجاد و تقویت گروه سنی های تندروی داعش نقش داشته است و به همین دلیل عزم واقعی این کشور برای مبارزه با این گروه را جدی نمی‌دانند.

آمریکا مدعی است که تلاش‌هایش در راستای تقویت همکاری‌های بین‌المللی و حمایت از کشورهایی است که با چالش‌های جدی از سوی گروه‌های تروریستی مواجه هستند، تا در نتیجه این تلاش ها ثبات در این مناطق ایجاد شود، اما همچنان سایه تردیدها بر سر این اقدامات وجود دارد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا