آسیااخبارجهانهند

تلاش هند برای گمراه‌سازی جامعه بین‌المللی درباره وضعیت کشمیر با سلسله سفرهای دیپلماتیک

هند در بحبوحه انتخابات منطقه جامو و کشمیر، اقدام به برگزاری سلسله سفرهای دیپلماتیک کرده است تا وضعیت این منطقه مورد مناقشه را به‌صورت مثبت به جامعه بین‌المللی نشان دهد.

وزارت امور خارجه هند از 20 دیپلمات کشورهای مختلف مانند ایالات متحده، فرانسه و آلمان دعوت کرد تا در یک سفر دو روزه که از 25 سپتامبر آغاز شد، به کشمیر سفر کنند.

هند در بحبوحه انتخابات منطقه جامو و کشمیر، اقدام به برگزاری تورهای دیپلماتیک کرده است تا وضعیت این منطقه مورد مناقشه را به‌صورت مثبت به جامعه بین‌المللی نشان دهد.

وزارت امور خارجه هند از 20 دیپلمات کشورهای مختلف مانند ایالات متحده، فرانسه و آلمان دعوت کرد تا در یک سفر دو روزه که از 25 سپتامبر آغاز شد، به کشمیر سفر کنند.

به گزارش “سرویس رسانه‌ای کشمیر”، این اقدام با انتقادهای بسیاری مواجه شده، چرا که این شیوه را تلاشی برای ارائه تصویری نادرست از بازگشت اوضاع به حالت عادی پس از لغو وضعیت ویژه کشمیر در سال 2019 می‌دانند.

منتقدان معتقدند که انتخابات هند نمی‌تواند جایگزین همه‌پرسی وعده داده‌شده توسط سازمان ملل باشد که سرنوشت این منطقه را تعیین می‌کند.

همچنین، به دلیل ادامه بازداشت هزاران نفر از جمله رهبران سیاسی، فعالان و روزنامه‌نگاران، بسیاری از کارشناسان اعتبار این انتخابات را زیر سوال برده‌اند.

آن ها تأکید کردند که دیپلمات‌ها تنها آنچه که دولت هند می‌خواهد را مشاهده می‌کنند و از دسترسی به واقعیت‌های میدانی محروم می‌مانند.

عدم دعوت از نمایندگان کانادا نیز مورد توجه قرار گرفته و باعث ایجاد پرسش‌هایی درباره معیارهای انتخاب دیپلمات‌های دعوت‌شده گردیده است.

منتقدان معتقدند این سفرها، مانند تلاش‌های مشابه در سال 2020، تنها با هدف ترمیم چهره هند در جامعه بین‌المللی انجام می‌شود، اما همچنان واقعیت‌های میدانی و خشونت‌های جاری در کشمیر قابل انکار نیستند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا