آسیااخبارجهانعراقلبنان

عراق آماده میزبانی از خانواده‌های لبنانی آسیب‌دیده از حملات اسرائیل

در پی تشدید حملات اسرائیل به لبنان و بروز بحران انسانی، عراق با اعلام آمادگی خود برای پذیرش خانواده‌های لبنانی آسیب‌دیده اعلام نموده است.

اتحادیه هتل ها و رستوران‌های کربلا و وزارت مهاجرت عراق به‌طور هم‌زمان اقداماتی را برای فراهم کردن امکانات اسکان و خدمات ضروری به این خانواده‌ها آغاز کرده‌اند تا در این شرایط دشوار، حمایت لازم را از مردم لبنان به عمل آورند.

در پی ادامه حملات اسرائیل به لبنان، اقدامات گسترده‌ای در عراق برای حمایت از خانواده‌های لبنانی آسیب‌دیده آغاز شده است.

اتحادیه هتل ها و رستوران‌های کربلا اعلام کرد که کاملاً آماده است تا از این خانواده‌ها استقبال کند.

این اقدام، به‌منظور همبستگی با مردم لبنان و بر اساس توصیه‌های مرجعیت دینی صورت می‌گیرد.

در این راستا، اتحادیه هتل ها و رستوران های عراق طی نشستی با حضور مشاور حقوقی خود، محمد صادق الهر، به بحث درباره چگونگی ارائه کمک‌ها و خدمات به خانواده‌های لبنانی پرداخته است.

از سوی دیگر، وزارت مهاجرت عراق نیز آمادگی خود را برای پذیرش این خانواده‌ها اعلام کرده و اشاره کرد که هماهنگی‌های لازم با استانداری کربلا برای فراهم کردن محل اسکان و خدمات ضروری به آنان انجام شده است.

ایوان فائق جابرو وزیر مهاجرت و امور مهاجران عراق تأکید کرد که این تلاش‌ها در راستای توصیه‌های مرجعیت دینی و بیانیه‌های دولتی برای کمک به مردم لبنان انجام می‌شود.

همچنین نخست وزیر عراق، محمد شیاع السودانی، با تمدید ویزای ورود برای شهروندان لبنانی، به تسهیل شرایط برای آنها کمک کرده است.

این اقدامات نشان‌دهنده همبستگی عمیق میان دو ملت عراق و لبنان در برابر بحران‌هاست و در تلاش است تا در این شرایط دشوار، کمی از بار مشکلات خانواده‌های لبنانی بکاهد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا