اخبارجهانلبنان

یونیسف: تشدید درگیری‌ها در لبنان فاجعه‌ای بزرگ برای کودکان خواهد بود

یونیسف با هشدار نسبت به تشدید درگیری‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله، اعلام کرد که این خشونت‌ها پیامدهای فاجعه‌باری برای کودکان لبنان خواهد داشت.

این سازمان خواستار توقف فوری حملات شد و تأکید کرد که کودکان در معرض خطرات جدی هستند و تشدید خشونت‌ها می‌تواند شرایط وخیم‌تری را نسبت به گذشته رقم بزند.

یونیسف هشدار داده است که هرگونه تشدید درگیری میان اسرائیل و حزب‌الله، پیامدهای فاجعه‌باری برای کودکان در لبنان خواهد داشت.

این نهاد بین المللی خواستار توقف فوری خشونت‌ها شده است.

در یک نشست خبری در ژنو، “اِتی هیگینز”، معاون نماینده یونیسف در امور لبنان اعلام کرد که تنها در یک روز، ۳۵ کودک در حملات هوایی اسرائیل به لبنان کشته شدند، که این آمار از تعداد کشته‌شدگان کودکان در یازده ماه گذشته بیشتر است.

وی تأکید کرد که شمار زیادی از کودکان همچنان در معرض خطرات جدی قرار دارند و بسیاری از آنها از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

هیگینز همچنین هشدار داد که در صورت بازگشت به شرایط جنگی مشابه سال ۲۰۰۶، وضعیت برای کودکان لبنان حتی وخیم‌تر از گذشته خواهد بود.

خانواده‌های لبنانی در بحران‌های اقتصادی و سیاسی اخیر نیز به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند و تشدید درگیری‌ها وضعیت آنها را به شدت بحرانی‌تر خواهد کرد.

در همین حال، دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیز از افزایش شدید درگیری‌ها ابراز نگرانی کرده و از تمامی طرف ها خواسته است که فوراً به خشونت پایان دهند و از جان غیرنظامیان محافظت کنند.

سازمان بهداشت جهانی نیز گزارش داده است که از زمان آغاز حملات، بیش از ۵۸۰ نفر در لبنان کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا