اخبارایرانجهان

برگزاری نشست، «پشت پرده های فیلترینگ در ایران»

در نشستی که در ایران با عنوان ،« پشت ‌پرده‌ی فیلترینگ»، برگزار شد، برخی از کارشناسان حضور یافته و نظر خود را در این مورد ابراز داشتند.

از جمله کارشناسان شرکت کننده در این نشست اقای دکتر حسین امامی بود که با اشاره به گردش مالی فیلترشکن در ایران گفت: اماری برای سال 1402 هست که گردش مالی ماهانه فیلترشکن در ایران را حدود 800 میلیارد تومان تخمین می زند و براورد شده که در طول یک سال 16 هزار و 200 میلیارد تومان کاربران ایرانی برای دور زدن فیلترینگ هزینه کرده اند. این رقم 2 الی 3 برابر درآمد عملیاتی شرکت مخابرات ایران است.

حسین امامی، «پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی»، در ابتدای نشست «پشت پرده های فیلترینگ در ایران» توضیح داد: کلمه فیلترینگ به اشتباه در ایران بکار می رود. چون فیلتر کردن  به معنی از صافی گذر کردن است ولی آنچه در ایران اتفاق می افتد مسدود سازی است.

امامی با اشاره به نگاه کشورهای غربی به مسئله مسدود کردن و فیلترینگ گفت؛آنها وظیفه فیلترینگ را بر عهده خانواده ها گذاشته اند نه اینکه حاکمیت برایشان تعیین تکلیف کند.

لازم به ذکر است، مطابق ماده19 قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، در اختیار مخاطب است و بیان شده هر کس آزاد است که خودش محتوای رسانه مورد نظرش را انتخاب کند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا