اخبارجهان اسلام

گنجاندن اعیاد و مناسبت‌های اسلامی در تقویم بینافرهنگی آلمان؛ قدمی نوین در همزیستی مسالمت‌آمیز

اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان با انتشار تقویم بینافرهنگی جدید، اعیاد و مناسبت‌های اسلامی را در کنار سایر فرهنگ‌ها و ادیان به رسمیت شناخته و به این ترتیب به ترویج همزیستی مسالمت‌آمیز و احترام متقابل کمک کرده است.

اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان (بامف) تقویم بینافرهنگی جدید خود را منتشر کرد که در آن، مناسبت‌های اسلامی همچون شب معراج، نیمه شعبان، آغاز ماه رمضان، لیله‌القدر، عید فطر، عید قربان، عید غدیر و عاشورا به طور رسمی گنجانده شده‌اند.

این اقدام نمادی از تلاش دولت آلمان برای به رسمیت شناختن تنوع دینی و فرهنگی جامعه‌ای است که سالانه در هفته بینافرهنگی تجلی می‌یابد.

از تاریخ ۲۲ تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۴، آلمان برای چهل‌ونهمین سال پیاپی هفته بینافرهنگی را با شعار «فضاهای نو» برگزار می‌کند.

این رویداد، که از حمایت نهادهایی مانند کلیساهای مختلف، شهرداری‌ها و سازمان‌های خیریه برخوردار است، فرصتی برای آشنایی با فرهنگ‌ها و کاهش تعصبات مذهبی و فرهنگی فراهم می‌آورد.

تدوین تقویم بینافرهنگی به همراه هفته بینافرهنگی آلمان، با هدف تقویت روابط میان آلمانی‌ها و مهاجران و همچنین بهبود چارچوب‌های قانونی و سیاسی مرتبط با همزیستی دینی و فرهنگی در این کشور انجام شده است.

این رویداد در نزدیک به ۷۰۰ شهر آلمان برگزار می‌شود و افزون بر جشن‌های دینی، رویدادهایی چون نمایش تئاتر، فیلم و کتاب‌خوانی نیز برای تقویت شناخت متقابل ترتیب داده شده است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا