آسیااخبارجهانجهان اسلامهند

تداوم ترویج نفرت، ضد مسلمانان در هند؛ تحریم اقتصادی و تنش‌های مذهبی راهکار دیگری برای ناکارآمدنمودن جامعه مسلمانان

سازمان‌های هندو در ایالت هیماچال پرادش هند با راه اندازی کمپینی گسترده، به تحریم اقتصادی مسلمانان پرداخته‌اند و با انتشار بروشورهایی از مردم خواسته‌اند تا از خرید کالا از مسلمانان و همکاری اقتصادی با آنها خودداری کنند.

سازمان‌های راست‌گرای هندو در ایالت هیماچال پرادش هند اقدام به راه‌اندازی کمپین خانه‌به‌خانه برای تحریم اقتصادی مسلمانان کرده‌اند.

به گزارش منابع خبری، این کمپین که ابتدا علیه مسجد «سانجولی» در شهر شیملا شکل گرفت، اکنون به سراسر ایالت گسترش یافته است.

مسجد سانجولی که از مساجد مهم منطقه به شمار می‌رود، در مرکز این تنش‌ها قرار دارد.

گروه‌های هندو ادعا کرده‌اند که این مسجد غیرقانونی بوده و زمین آن متعلق به دولت است.

هندوها همچنین با انتشار شایعاتی در رابطه با استفاده از مساجد برای پناه دادن به “خارجی‌ها”، موجی از نفرت و تحریک جمعی علیه مسلمانان را به راه انداخته اند.

در پی این اعتراضات، سازمان‌های هندو با توزیع بروشورهایی از شهروندان هندو خواسته‌اند که از خرید کالا از مغازه‌های مسلمانان خودداری کنند و هیچ‌گونه همکاری اقتصادی با آنها نداشته باشند.

این بروشورها حتی از مردم خواسته‌اند که به خیاطان مسلمان برای دوخت لباس مراجعه نکنند و تمام نیازهای خود را از هندوها تأمین کنند.

این تحریم اقتصادی و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان، بسیاری از مغازه‌داران مسلمان را مجبور به تعطیلی کسب‌وکار خود کرده است و پیامدهای اقتصادی گسترده‌ای برای جامعه مسلمانان این ایالت به دنبال دارد.

دولت ایالتی نیز در شرایطی که تنش‌ها بالا گرفته، بر حقوق برابر همه شهروندان تأکید کرده اما همچنان نگرانی‌ها از افزایش فشارها علیه مسلمانان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا