اخبارجهانجهان اسلام

درخواست مجلس علمای شیعه هند از نخست‌وزیر برای مقابله با اوضاع نگران‌کننده کشور

مجلس علمای شیعه هند با ارسال نامه‌ای به نخست‌وزیر نارندرا مودی، از او خواست تا برای مقابله با اوضاع نگران‌کننده اقلیت‌های مذهبی به ویژه مسلمانان، اقدام فوری انجام دهد و به بازگرداندن عدالت و همزیستی مسالمت‌آمیز در کشور کمک کند.

مجلس علمای شیعه هند در پی نگرانی‌های فزاینده از وخیم تر شدن وضعیت اقلیت‌های مذهبی، خصوصاً مسلمانان، نامه‌ای به نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، ارسال کرده و از او خواسته است تا به اوضاع نگران‌کننده کشور رسیدگی کند.

در این نامه، به اهمیت تاریخی هند به عنوان نماد تنوع دینی و فکری اشاره شده است.

هند همواره کشوری بوده که در آن پیروان ادیان و نژادهای مختلف در صلح و دوستی زندگی می‌کرده‌اند و همزیستی مسالمت آمیزی داشته اند، اما در سال‌های اخیر شاهد افول این ارزش‌ها و افزایش درگیری‌های طایفه‌ای و مذهبی بوده است.

این شورا همچنین نگرانی عمیق خود را از افزایش خشونت علیه مسلمانان، از جمله پدیده‌هایی مانند “قتل‌های دسته‌جمعی” و تبعیض در استخدام‌های دولتی، ابراز کرده است.

علاوه بر این، محدودیت‌های اعمال شده نسبت به برگزاری مراسم مذهبی مسلمانان، از جمله ساخت مساجد و برگزاری نماز در اماکن عمومی، موجب نگرانی عمیق علمای شیعه شده است.

مجلس علمای شیعه از نخست‌وزیر مودی خواسته است تا فوراً وارد عمل شود و برای بازگرداندن کشور به مسیر عدالت و همزیستی مسالمت‌آمیز، اقدامات لازم را انجام دهد.

این شورا هشدار داده است که ادامه روند تبعیض و خشونت می‌تواند وحدت ملی و همزیستی مسالمت‌آمیز در هند را به خطر اندازد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا