اخبارافغانستانپاکستانجهان

هشدار شدید پاکستان به طالبان مبنی بر پایان دادن به حمایت از تروریسم فرامرزی

پاکستان با هشداری جدی به طالبان، خواستار مهار فعالیت‌های تروریستی گروه سنی های تندروی تحریک طالبان پاکستان (TTP) از خاک افغانستان شد و اعلام کرد که در صورت ادامه حملات فرامرزی، اسلام‌آباد اقداماتی علیه این گروه‌ها در خاک افغانستان انجام خواهد داد.

دولت پاکستان در واکنش به تداوم حملات تروریستی از خاک افغانستان، به طالبان هشدار جدی داده است.

پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان در آگوست ۲۰۲۱، رهبران طالبان تأکید کردند که خاک افغانستان نباید برای گروه‌های تروریستی مانند گروه سنی های تندروی تحریک طالبان پاکستان (TTP)، القاعده یا داعش به‌منظور حمله به کشورهای همسایه از جمله پاکستان استفاده شود.

با این حال، حملات متعدد تروریستی در مناطق مرزی پاکستان، به‌ویژه در استان‌های بلوچستان و خیبرپختونخوا، بیانگر نفوذ عناصر TTP از خاک افغانستان است.

نیروهای امنیتی پاکستان و آژانس اطلاعاتی ISI، تاکنون موفق شده‌اند که بخش عمده‌ای از شبکه‌های تروریستی مورد حمایت خارجی را متلاشی کنند و در نتیجه این اقدامات، تا حد زیادی صلح و ثبات به مناطق بحرانی از جمله بلوچستان، کراچی و خیبرپختونخوا بازگردانده شده است.

با این حال، حملات تروریستی همچنان در این مناطق ادامه دارد و به ویژه پروژه‌های راهبردی اقتصادی مانند کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) را هدف قرار می‌دهد.

پاکستان به دولت طالبان هشدار داده است که اگر اقدامات موثری برای متوقف کردن TTP از انجام حملات فرامرزی صورت نگیرد، اسلام‌آباد اقداماتی را علیه این گروه‌ها در خاک افغانستان انجام خواهد داد.

همچنین، تمامی حامیان و همدستان تروریست‌ها نیز تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

این هشدار در پی حملات مکرر تروریستی به نظامیان و غیرنظامیان پاکستانی، از جمله انفجارهای انتحاری در مناطق مرزی و حمله به مسجد پلیس پیشاور صورت گرفته است.

پاکستان تاکید کرده است که حسن نیت این کشور نباید به‌عنوان ضعف تلقی شود و از طالبان خواسته تا اقدامات عملی برای مهار گروه‌های تروریستی انجام دهد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا