اخبارجهان

تاکید سازمان جهانی نفی خشونت بر ضرورت ترویج فرهنگ کار خیریه در جوامع اسلامی

در پی فرارسیدن روز جهانی فعالیت های خیریه، سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) پیامی به ملت‌های اسلامی ارسال و بر اهمیت تقویت و گسترش این فرهنگ انسانی که با تعالیم الهی و اجتماعی همخوانی دارد، تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، این سازمان در بیانیه‌ای از مسلمانان جهان خواست تا فرهنگ کار خیریه را به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از شریعت اسلامی و سنت نبوی و آموزه‌های ائمه معصومین علیهم‌السلام، ترویج دهند.

این سازمان، فعالیت خیریه را وسیله‌ای اساسی برای پیشرفت امت اسلامی و تقویت زیرساخت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن دانست.

در این پیام آمده است که فعالیت‌های داوطلبانه و احسان و نیکوکاری، می‌تواند باعث ایجاد ارتباطات قوی‌تر اجتماعی شود و به ایجاد جوامع متنوع و مقاوم‌تر کمک کند.

سازمان جهانی نفی خشونت همچنین بر نقش کلیدی فعالیت های خیریه در کاهش آسیب‌های ناشی از بحران‌های انسانی و حمایت از خدمات عمومی نظیر بهداشت، آموزش و مسکن تأکید کرد.

این سازمان از نهادهای دولتی و مردمی درخواست کرد تا تیم‌های جوان داوطلب برای کمک به نیازمندان تشکیل دهند و با ترویج فرهنگ فعالیت های خیریه در میان جوانان، مردان و زنان، روحیه نوع‌دوستی را در جامعه گسترش دهند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا