اخباراروپا

افزایش تبعیض علیه مسلمانان در آلمان و هشدار مقام های رسمی

یک مقام رسمی که در زمینه مبارزه با تبعیض در آلمان فعالیت می نماید، هشدار داد که تبعیض علیه مسلمانان در این کشور در حال افزایش است.

فردا آتامان، رئیس آژانس فدرال ضد تبعیض در آلمان، گفت که تعداد شکایاتی که در آن تصریح به تبعیض مبتنی بر نژادپرستی ضد مسلمانان در آلمان می شود، افزایش یافته است.”

وی در ادامه افزود: آنچه که ما مشاهده می‌کنیم این است که متاسفانه به صورت قطعی مسلمانان با تبعیض شدیدی روبرو هستند.

رئیس آژانس فدرال ضد تبعیض در آلمان دلیل قطعی بودن این مساله را بر اساس گزارش های دریافتی، مشاهدات عینی و پژوهش های صورت گرفته عنوان نمود.

وی هم چنین رفتار تبعیض آمیز با زنان مسلمان به ویژه زنان محجبه را در بازار کار، از جمله ی این موارد ذکر کرد.

آتامان خاطرنشان کرد که بسیاری از مسلمانان همچنین در اماکن عمومی با تبعیض روبرو هستند، و به همیت دلیل، خواستار ایجاد مراکز مشاوره بیشتر به زبان‌های فارسی، ترکی و عربی شد تا مسلمانان بتوانند شکایات خود را مطرح کنند.

این هشدارها در پی گزارش یک گروه حقوق بشری مستقر در برلین مطرح شده که اعلام کرده اقدامات ناشی از نفرت علیه مسلمانان، به‌ویژه پس از تشدید درگیری‌های اسرائیل و حماس، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

براساس گزارش ائتلاف علیه اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان (CLAIM)، در سال ۲۰۲۳ دست‌کم ۱۹۲۶ رخداد ضداسلامی به وقوع پیوسته است.

در این گزارش به صدها مورد توهین لفظی و تهدید علیه مسلمانان، ۱۷۸ حمله فیزیکی، چهار مورد تلاش برای قتل، پنج حمله منجر به آتش‌سوزی و ۹۳ مورد تخریب اموال، اشیاء و آثار فرهنگی باارزش یا اموال عمومی اشاره شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا