اخبارجهانجهان اسلام

درخواست دو سازمان جهانی غیردولتی از دولت های اسلامی برای آزادی زندانیان سیاسی

سازمان جهانی دفاع از حقوق شیعیان و سازمان جهانی نفی خشونت در بیانیه های جداگانه ای از دولت های اسلامی درخواست آزادی زندانیان سیاسی را نمودند.

در آستانه میلاد باسعادت پیامبر اکرم، رسول مهربانی حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی صلی الله علیه وآله، سازمان جهانی نفی خشونت«مسلمان آزاده»، از حاکمان کشورهای اسلامی خواست تا زندانیان سیاسی و غیرنظامی را در زمینه مسائل عقیده و بیان، آزاد کنند.

این سازمان، در بیانیه‌ای ضمن عرض تبریک بمناسبت میلاد با سعادت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله، بر ضرورت استفاده از این مناسبت برای اقدامات بشردوستانه، تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه، سازمان نفی خشونت، تاکید کرد که میلاد پیامبر اکرم فرصتی برای تفکر در مورد اصلاحات و صدور تصمیماتی است که ارزش‌های شهروندی، همزیستی مسالمت آمیز و دموکراسی را در کشورهای اسلامی تقویت می کند.

سازمان مسلمان آزاده، همچنین خواستار آزادی زندانیان به عنوان گامی در جهت تقویت روابط بین دولت‌ها و مردم آنها و گسترش روحیه تساهل و تسامح شد که اسلام به آن دعوت می کند.

سازمان جهانی دفاع از حقوق شیعیان هم در بیانیه ای با اشاره به آزادی تعدادی از بازداشت شدگان شیعه بحرینی با اتهام‌های سیاسی، ضمن ابراز خرسندی از این اقدام، خواستار آزادی تمامی بازداشت شدگان، بدون استثنا شد.

بر اساس داده‌های رسمی، مقامات بحرینی 100 زندانی سیاسی و 300 نفر دیگر را که در حال رسیدگی به پرونده‌های جنایی هستند، آزاد کرده‌ است.

منابع حقوق بشر تأیید کردند که بیش از هزار زندانی سیاسی شیعه همچنان در بازداشت به سر می‌برند و به دلایل حقوق بشر و فعالیت‌های سیاسی با احکام متفاوتی روبرو هستند.

سازمان جهانی دفاع از حقوق شیعیان در پایان ابراز امیدواری کرد که این ابتکار برای آزادی باقیمانده زندانیان سیاسی تکرار شود و همچنین اصلاحات سیاسی که خواسته‌های مردم بحرین را برآورده و رعایت حقوق بشر را تضمین می‌کند، انجام گیرد .

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا