آسیااخبار

یونیسف: ۵۰ هزار کودک در غزه از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار کودک در غزه از سوء تغذیه حاد رنج می برند.

ویکتور آگوایو، مدیر بخش تغذیه صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) امروز در یک نشست خبری، گفت که جنگ غزه و محدود کردن کمک‌های بشردوستانه موجب فروپاشی کامل سیستم غذا و دارو در این باریکه شده است.

او تأکید کرد که وضعیت غزه از فاجعه گذشته است و همچنان شرایط لازم برای ارائه کمک‌های ضروری مهیا نیست.

این درحالی است که این نهاد پیشتر نسبت به بحران انسانی و افزایش شمار کودکان قربانی سوء تغذیه هشدار داده بود.

یونیسف گزارش داد که از هر ۱۰ کودک در غزه ۹ تن از آنها از ویتامین های کافی برای رشد محروم هستند و افزایش شدید میانگین سوء تغذیه میان کودکان و زنان باردار و شیرده در باریکه غزه زندگی آنها را به خطر انداخته است.

یونیسف ضمن اشاره به کمبود شدید مواد غذایی و آب بهداشتی، خواستار فراهم کردن شرایط کمک رسانی فوری در زمینه های مختلف به غزه شد.

از سویی استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که بیش از یک میلیون نفر در مرکز و جنوب غزه به سهمیه کمک های غذایی دسترسی پیدا نکرده اند.

محاصره رفح بعنوان تنها راه دسترسی غزه به جهان خارج در اردیبهشت ماه گذشته، کمبود غذا و دارو و حتی آب آشامیدنی برای بیش از 2 میلیون ساکن غزه را تشدید کرده است.

پس از محاصره گذرگاه رفح، ارتش اسرائیل تنها از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» که در خاک اسرائیل قرار دارد، اجازه ورود تعداد محدودی از کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه را می‌دهد.

طبق آخرین گزارش‌ها بیش از 350 کامیون حامل کمک‌ها پشت مرز مصر منتظر ورود به غزه هستند.

در جریان حمله گسترده و بی‌سابقه گروه حماس به اسرائیل در ۱۵ مهرماه سال گذشته 1200 نفر کشته و حدود 240 نفر دیگر به گروگان گرفته شدند. اسرائیل در واکنش به این حمله، در غزه دست به یک عملیات نظامی زد که همچنان از پایان آن خبری نیست.

در حالیکه 335 روز از آغاز جنگ می‌گذرد، وزارت بهداشت غزه از افزایش تعداد جان باختگان به 40878 و مجروحان به 94454 نفر خبر داد.

همچنین بالغ بر ۱۰ هزار نفر نیز زیر آوار ساختمان‌ها مانده و نیروهای امدادی امکان تفحص و دسترسی به پیکر جان باختگان را ندارند.

رسانه‌های بین‌المللی می‌گویند، به‌ دلیل عدم دسترسی به منطقه غزه، نمی‌توانند به‌ طور مستقل تعداد کشته‌شدگان را تأیید کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا