اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

آیت‌الله‌العظمی شیرازی: در شهادت پیامبر اکرم، و انتخاب امیرالمومنین به عنوان جانشین طی چند مرحله، شک و شبهه ای وجود ندارد

نشست علمی روزانه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی برگزار شد، در این نشست هم چون جلسات پیشین ، ایشان به سوال های حاضران در جلسه پیرامون مسائل مختلف فقهی پاسخ دادند.

آیت الله العظمی شیرازی در رابطه با قطعی بودن شهادت رسول خدا فرمودند: روایات متواتر که حداقل تواتر اجمالی دارد، حکایت از آن دارد که پیامبر اکرم به مرگ طبیعی از دنیا نرفتند و بلکه مسموم کشته شدند، لذا باید از تعبیر شهادت برای آن حضرت استفاده نمود.

معظم له تاکید فرمودند: در شهادت پیامبر اکرم شک و شبهه ای وجود ندارد، و در این زمینه، هم روایات خاصه و هم روایات عامه وجود دارد که رسول اکرم مسموم شدند و به همین دلیل از دنیا رفتند.

ایشان در رابطه با انتخاب امیرالمومنین به جانشینی پیامبر اکرم فرمودند: پیامبر اکرم ده ها بار از ابتدای بعثت تا آخر عمر شریف خود طی 23 سال، همواره به جانشینی امیرالمومنین وصیت فرمودند، و در هنگام شهادت هم تصمیم داشتند که این وصیت را بنویسند.

سایر موارد فقهی مطرح شده در این نشست علمی توسط آیت الله العظمی شیرازی به این شرح بود: برخی از احکام سجده سهو، ثواب زیارت امام حسین با پای پیاده، تکبیرة الاحرام در نماز، برخی از احکام شک و یقین، و توضیحاتی در رابطه با انواع بهشت، از دیگر مواردی بود که در این نشست علمی توسط آیت الله العظمی شیرازی به آن ها اشاره و یا پاسخ داده شد.

لازم به ذکر است که سلسله نشست‌های علمی آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی به صورت روزانه در بیت معظم له در شهر مقدس قم خیابان چهارمردان کوچه ۶ راس ساعت ۱۰:۴۵ به وقت محلی برگزار می‌شود و شما می‌توانید به صورت مستقیم از شبکه امام حسین علیه السلام ماهواره یاهست فرکانس ۱۲۰۷۳ بیننده این نشست علمی باشید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا