آفریقااخبار

افزایش روند گرویدن شهروندان رواندا به دین اسلام

خبرنگار الجزیره در گزارشی گفته که شمار زیادی از شهروندان رواندا به دین اسلام گرویده و این روند رو به افزایش است.

رئیس شورای عالی امور اسلامی روندا در گفت وگویی با الجزیره گفته که هر ماه دستکم یک‌هزار نفر در رواندا اسلام می‌آورند، پیدا کردن افراد مسلمان در خانواده‌های مسیحی در رواندا امری کاملا طبیعی است.

وی تاکید کرده، آنچه در گرویدن مردم به اسلام تاثیرگذار بوده برگزاری مناظره‌های عمومی بین دانشمندان مسلمان و همتایان مسیحی آنها است، این مناظره‌ها گاهی سه روز ادامه می‌یابد و بعد از آن، شمار زیادی از حاضران، گرویدن خود به اسلام را اعلام می‌کنند.

وی در عین حال؛ با اشاره به فرهنگ همزیستی که در رواندا میان مسلمانان و شهروندان دیگر حاکم است، افزوده که مسیحیان این کشور عید فطر و عید قربان را در کنار مسلمانان جشن می‌گیرند و از مسلمانانی که از حج می‌آیند با گل و شیرینی و سرود محلی استقبال می‌کنند.

گفتنی است مسلمانان رواندا از زمان ورود اسلام به این کشور در بیش از 100 سال پیش به دست بازرگانان مسلمان در وضعیت کنونی قرار نداشتند بلکه آنها مورد هجمه سیاست‌های استعماری بلژیک بودند.

اکنون طبق آمارها حدود 15 درصد از جمعیت 15 میلیون نفری رواندا را مسلمانان تشکیل می‌دهند و رئیس جمهور این کشور دستور داده تا عید فطر و قربان به عنوان تعطیلی رسمی در تقویم رواندا گنجانده شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا