اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

خطاب روشن و جهانی پیامبر و حضرت زهرا به همگان در بیانات آیت الله العظمی شیرازی

آیت الله العظمی شیرازی در فرازی از سخنرانی خود در اجتماع عزاداران به مناسبت 28 صفر سالروز شهادت رسول خدا فرمودند: قرآن کریم مکرراً از تعبیر «أیها الناس» استفاده کرده است، این تعبیر شامل تمام افراد بشر می شود که اکنون به بیش از هشت میلیارد انسان رسیده است، پس واجب کفایی است که فرهنگ قرآن به تمام این افراد برسد.

معظم له در ادامه فرمودند: پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله در روز غدیر نیزمکرراً از تعبیر «معاشر الناس» استفاده کردند در حالی که آن جمعیت عظیم را مسلمانان تشکیل داده بودند،
این به آن معناست که سخنان آن حضرت باید به تمام انسان ها برسد، این مطلب در مورد سایر معصومان علیهم السلام نیز صدق می کند.

ایشان هم چنین تاکید فرمودند: فرهنگ قرآن کریم و معصومان علیهم السلام باید به تمام انسان ها در سراسر عالم رسانده شود. این امریواجب است. در این راه باید از هر نوع وسایل ارتباط جمعی نظیر: ماهواره ها و جراید و… استفاده برد.

گفتنی است که تحلیل بیانات آیت الله العظمی شیرازی دام ظله در اجتماع عزاداران به مناسبت شهادت حضرت خاتم الانبیاء، امشب ساعت 22 به وقت ایران با حضور کارشناسان، و با موضوع: بیان روشن و مخاطب قرار دادن مردم در کلام پیامبر و حضرت زهرا، در برنامه ی امشب پانوراما در بخش فارسی شبکه جهانی امام حسین علیه السلام به صورت زنده پخش می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا