اخباراسترلیاجهان

کشف نسل جدیدی از پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر در استرالیا

محققان استرالیایی، قصد دارند نسل جدیدی از پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر را وارد عرصه‌ی تولید کنند که صد در صد قابل تجزیه است و محیط زیست را آلوده نمی‌کند.

گفتنی است نسل پیشین پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر، سلب تجزیه پلاستیک‌ها به میکرو پلاستیک می‌شد که همچنان خطر آلودگی اقیانوس‌ها هوا و محیط زیست در اثر انتشار این میکروپلاستیک‌ها وجود داشت، لکن اکنون با این کشف جدید، محققان استرالیایی امیدوارند تا پلاستیک ‌ها صد در صد کمپوست(تجزیه) شوند و به طبیعت بازگردند.

کارشناسان تخمین می‌زنند که بیش از 170 تریلیون قطعه پلاستیک در اقیانوس‌های جهان شناور است و نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد تأثیر میکروپلاستیک ها بر سلامت و محیط زیست وجود دارد.

دانشمندان می‌گویند که طرح پلاستیک زیست تخریب پذیر، بخشی از تعهد استرالیا به معاهده جهانی آلودگی پلاستیکی سازمان ملل است.

هدف از این کشف، این است که یک توافقنامه بین المللی الزام آور قانونی بین 175 کشور برای کاهش تولید و مصرف پلاستیک پرخطر باشد.

در پایان لازم به ذکر است، به گفته سازمان ملل، حدود 98 درصد از محصولات پلاستیکی یکبار مصرف از سوخت‌های فسیلی و تجزیه ناپذیر ساخته می‌شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا