آفریقااخبارجهان

20 غیرنظامی دیگر در جریان منازعه میان طرف های درگیر در سودان کشته شدند

درگیری میان نیروهای پشتیبانی سریع سودان (RSF) و ارتش سودان (SAF) در دارفور باز هم منجر به کشته شدن 20 غیرنظامی شد.

باز هم در جریان درگیری ها بین دو طرف منازعه در سودان، نیروهای پشتیبانی سریع سودان (RSF) و ارتش سودان (SAF)، این غیرنظامیان هستند که گرفتار شده و هم چنان تعداد زیادی از آنان کشته و آواره می شوند.

بر اساس اخبار دریافتی حداقل 20 غیرنظامی در شهر سنار و زالینگی، مرکز ایالت دارفور مرکزی، در درگیری بین نیروهای پشتیبانی سریع سودان (RSF) و ارتش سودان (SAF) جان خود را از دست دادند.

یک سازمان مدنی به نام مرکز هماهنگی عمومی اردوگاه‌های آوارگان و پناهندگان، روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیماهای ارتش سودان کمپ خمسه داغایگ در زلینگی را بمباران کردند که طی آن 5 نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

در بخش جنوبی این کشور، شبکه پزشکان سودانی که یک سازمان غیردولتی است، گزارش داد که در روز شنبه بر اثر شلیک توپخانه نیروهای RSF به شهر سنار، حدود 15 نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است: گلوله‌باران بی‌رویه با هدف قرار دادن کمپ آوارگان، فاجعه‌ای انسانی ایجاد کرد که پس از آن مجروحان برای مداوا به بیمارستان آموزشی شهر منتقل شدند.

کمیته هماهنگی مقاومت در شهر الفاشر، مرکز ایالت دارفور شمالی، در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای RSF به گلوله باران کمپ ابو شوق که آوارگان در آن سکونت دارند، ادامه دادند و طی این حملات، چهار گلوله به کمپ اصابت کرد.

نیروهای پشتیبانی سریع سودان (RSF) و ارتش سودان (SAF) هنوز در مورد این حادثه اظهار نظری نکرده اند.

گفتنی است که درگیری ها در سودان در آوریل 2023 بین ژنرال ارتش عبدالفتاح البرهان و فرمانده نیروهای RSF، محمد حمدان داگالو بر سر اختلافات در مورد ادغام این گروه شبه نظامی در ارتش آغاز شد.

این درگیری ها منجر به یک بحران انسانی ویرانگر شده و نزدیک به 18 هزار 800 نفر به دلیل درگیری های جاری کشته و میلیون ها نفر آواره شده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا