اخبارجهان

اعتراضات در بنگلادش به کادر پزشکی و درمانی این کشور رسید

متخصصان و پزشکان در سراسر بنگلادش روز گذشته دست به اعتصاب سراسری زدند که به شدت سیستم مراقبت های بهداشتی کشور را مختل کرد و بیماران را در مضیقه و کمبود پزشک، قرار داد.

گفتنی است، این اعتصاب در اثر حادثه‌ای در شنبه شب در بیمارستان پزشکی داکا (DMCH)، بزرگترین مرکز مراقبت‌های بهداشتی در بنگلادش، آغاز شد.

شایان ذکر است، دوستان و بستگان یکی از دانشجوهای معترض به حکومت حسینه، کادر پزشکی را به بی توجهی و اهمال متهم کرده و بخش اورژانس این بیمارستان را تخریب کردند.

در همین راستا، دکتر عبدالاحد از بخش جراحی مغز و اعصاب این بیمارستان،چهار خواسته اصلی را برای پایان دادن به اعتصاب پزشکیان مطرح کرد و چنین اظهار داشت که مسئولین حمله به پزشکان باید دستگیر شود، همچنین محیط کاری امنی برای کادر پزشکی ایجاد شود و دسترسی به محوطه بیمارستان باید محدود شود.

وی در پایان اظهار داشت؛ حل و فصل هرگونه سهل انگاری کادر پزشکی باید از طریق مجاری مناسب عدالت و نه از طریق خشونت صورت گیرد.

در پایان لازم به ذکر است؛ پزشکان معترض اعلام کرده‌اند که هر گونه مرگ و میر ناشی از عدم درمان در طول تعطیلی و اعتصابات را باید ناشی از عدم رسیدگی دولت به نگرانی آنها دانست.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا