اخبارجهانجهان اسلامعراق

حال و هوای حرم امیرالمومنین در نجف اشرف در سالروز شهادت پیامبر اکرم

درحالی که وزارت کشور عراق از اجرای طرح ویژه امنیتی به مناسبت سالروز شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در نجف اشرف خبر داده است، آستان مطهر علوی آماده پذیرایی از بیش از ۶۰۰ دسته عزاداری در سالروز شهادت پیامبر اکرم است.

دبیرخانه حرم مطهر امیرالمومنین علیه السلام در نجف اشرف مراسم برافراشتن پرچم عزا را در شب شهادت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله برگزار کرد.

این مراسم با حضور دبیر کل آستان مقدس علوی سید عیسی الخرسان، اعضای هیئت مدیره آستان، رؤسای بخش‌ها و خادمان آستان و همچنین با حضور گسترده جمعی از چهره های برجسته، اساتید و طلاب حوزه علمیه، شخصیت‌های رسمی، اجتماعی و عشایری و نیز جمعی از نخبگان دانشگاهی، اساتید دانشگاه و با حضور گسترده زائران برگزار شد.

وزارت کشور عراق هم از اجرای فوری طرح امنیتی به مناسبت سالروز شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در نجف اشرف خبر داد.

سرتیپ مقداد میری، سخنگوی کمیته عالی امنیت برای تأمین امنیت زائران گفت: نیروهای امنیتی نسبت به اجرای طرح امنیتی‌ به مناسبت سالروز شهادت پیامبر اکرم در استان نجف اشرف اقدام کرده‌اند و استانداری نجف با نیروهایی از وزارت کشور، ارتش عراق و حشد الشعبی برای حمایت از امور امنیتی و خدماتی در سالروز شهادت پیامبر اکرم با یکدیگر هماهنگ هستند.

عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق هم به عنوان رئیس کمیته عالی امنیتی تامین امنیت مراسم میلیونی اربعین، از مقر فرماندهی پلیس استان نجف، بازدید کرد و در جریان برنامه های رفت و آمد زائران حرم امیرالمومنین علیه السلام به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله قرار گرفت.

بر اساس بیانیه وزارت کشور عراق، الشمری توصیه ها و دستور العمل های لازم را برای برگزاری موفقت آمیز بودن این مراسم و یکپارچه سازی تمامی تلاش ها برای ارائه بهترین خدمات به زائران و همکاری با موکب داران و هیئتها صادر و بر پیگیری دقیق و جزء به جزء طرح امنیتی برای گرامیداشت این مناسبت بزرگ تاکید کرد.

در همین راستا، واحد هیئت موکب‌های حسینی وابسته به اداره امور حفظ نظم در آستان مقدس علوی با دستور تولیت آستان همزمان با سالروز شهادت پیامبر اکرم برنامه‌های ویژه‌ای را برای این مناسبت در نظر گرفته و دسته‌های عزاداری و مجالس سوگواری در داخل و خارج صحن برگزار می‌شود.

گفتنی است که امروز نجف اشرف در روز ۲۸ صفر برابر با دوشنبه، ۱۲ شهریور پذیرای میلیون‌ها زائر از داخل و خارج عراق به مناسبت شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا