اخبارجهانجهان اسلامعراق

آستان مقدس حسینی سخنان مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا را دیدگاه شخصی وی عنوان نمود

یک منبع رسمی در دبیرخانه آستان مقدس حسینی اعلام کرد که اظهارات عبد الأمير القريشي مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات کربلای معلی دیدگاه شخصی وی بوده و بیانگر نظرات این عتبه مقدسه نمی باشد.

این دبیرخانه همچنین از تلاش‌های امنیتی و خدماتی سازمان ها و افراد مختلف در برگزاری مراسم زیارت اربعین قدردانی کرد و از تلاش‌های صورت گرفته در شرایط سخت از جمله دمای بالا و تراکم زائران از کشورهای مختلف جهان تقدیر کرد.

این اظهارات پس از سخنان عبدالامیر القریشی، مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا در هشتمین همایش بین المللی زیارت اربعین در روز چهارشنبه 23 ماه صفر بیان می‌شود که وی در آن همایش از نحوه ارائه فعالیت های امنیتی و خدماتی ارائه شده در زیارت اربعین انتقاد کرده و تاکید کرد که این گونه خدمات رسانی، بازتاب منفی در رابطه با شهر مقدس کربلا به همراه دارد.

وی در این همایش گفته بود: نحوه ارائه فعالیت های امنیتی و خدماتی ارائه شده در سال جاری کمتر از حد لازم و مورد انتظار بوده و منجر به ارسال پیام های منفی در مورد شهر مقدس کربلا و این رویداد بزرگ جهانی شده است.

القریشی هم چنین خاطرنشان کرد: تحقیقات و مطالعات بسیاری از سوی محققان و پژوهشگران کشورهای مختلف جهان برای توسعه خدمات و زیرساخت‌ها زیارت اربعین به دولت عراق ارائه شده، اما این تلاش‌ها با پاسخ مناسب از سوی تصمیم‌گیرندگان روبرو نشده است.

وی در ادامه تاکید کرد: مایه تاسف است که به این پژوهش های مهم علیرغم تاثیر فراوانی که می تواند در بهبود شرایط پذیرایی از جمعیت میلیونی زیارت اربعین داشته باشد، توجه لازم صورت نمی گیرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا