اخبارجهانجهان اسلامعراق

دیدار مشاور نخست وزیر عراق با مسئول روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی شیرازی در کربلا

مشاور نخست‌وزیر عراق در شهر مقدس کربلا با عارف نصرالله مسئول روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در کربلا دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار عارف نصرالله ضمن گلایه از کاستی هایی که در جریان زیارت اربعین سال جاری در شهر مقدس کربلا رخ داد، گفت: حرم امام حسین علیه‌السلام قطب‌نمای عاشقان از این سر دنیاست.

عارف نصرالله مسئول روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در کربلا در دفتر خود در شهر مقدس کربلا با شیخ عامر الجبوری مشاور نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه در این دیدار عارف نصرالله در رابطه با عدم ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین در سال جاری، و قطع مداوم برق علی رغم قول مساعد دولت مبنی بر قطع نشدن برق شهر مقدس کربلا در ایام اربعین که شاهد ورود بیش از بیست میلیون زائر از داخل و خارج عراق بود، مطالبی بیان داشت.

نصرالله در ادامه گفت: عمده مسائل و مشکلات فراروی زیارت اربعین با توجه وسعت و گستردگی و نوع آن، مستلزم بکارگیری حداکثری تلاش دولت در کنار مردم است، اما متأسفانه در ایام زیارت اربعین، کاستی‌های زیادی نسبت به زائران در زمینه برق، آب و نظافت مشاهده شد.

مسئول روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی شیرازی در کربلا در ادامه افزود: از نظر ما، مسئولیت عمده در این کاستی ها بر عهده دولت می باشد و امیدواریم که در آينده دولت عراق بتواند بر کمبودها و اشتباهاتی که در ایام زیارت اربعین رخ داد فائق آید و توجه داشته باشد که شهر مقدس کربلا یک شهر در مقیاس جهانی است و نباید همانند یک شهر عادی محسوب شود، چرا که حرم های مطهر امام حسین و حضرت اباالفضل العباس سلام الله علیهما قطب‌نمای دل‌های عاشقان در این سوی جهان است.

شیخ عامر الجبوری مشاور نخست وزیر عراق هم نیز به نوبه خود از برخی کاستی هایی که بعضا به دلایلی ناخواسته در جریان زیارت اربعین رخ داده عذرخواهی نمود و در ادامه تاکید کرد که شهر مقدس کربلا در آستانه رشد و پیشرفت جامع شهری و خدماتی است و نخست وزیر عراق هم قول داده که پروژه های خدماتی بسیار بزرگی را برای شهر امام حسین علیه السلام به اجرا در آورد و بدون شک تمامی این خدمات، سزاوار این شهر می باشد، بلکه این شهر، شایسته خدماتی بیش از این است.

الجبوری هم چنین با اشاره به نقش اجتماعی و انسان دوستانه مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی که علاوه بر نقش دینی و فکری، اهتمام ویژه ای نسبت به شعائر دینی دارند، از معظم له قدردانی و تشکر کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا