اخبارافغانستانجهان

تلاش طالبان برای وارونه جلوه دادن عملکرد خود در قبال شیعیان افغانستان

گروه طالبان علیرغم ایجاد محدودیت و فشار بر شیعیان پس از تسلط دوباره بر افغانستان، تلاش دارد که عملکرد خود را وارونه و به شکل مثبت جلوه دهد.

گروه طالبان از زمان تسلط دوباره در افغانستان، بیشترین فشار و محدودیت ها را علیه شیعیان و هزاره ها اِعمال کرده اند.

این گروه اما؛ هر از گاهی با استفاده از دستگاه های تبلیغاتی شان، دیدارهای برخی از شیعیان با مقامات این گروه را به عنوان رضایت شیعیان از عملکردهای طالبان جلوه داده اند.

به تازگی، دفتر معاونت رئیس الوزرای طالبان در خبرنامه ای گفته که شماری از بزرگان شیعیان، از حل بسیاری از مشکلات شان ابراز رضایت کرده اند.

بر اساس بیانیه طالبان، شماری از افراد تحت عنوان بزرگان شیعیان با معاون رئیس الوزای این گروه دیدار نموده و از همکاری طالبان ابراز رضایت کرده اند.

این بیانیه در حالی منتشر شده که طالبان پس از به قدرت رسیدن، فقه جعفری را به ‌طور کامل حذف کرده و مُتون فقهی شیعیان را از دانشگاه‌ها و نهادهای آکادمیک جمع‌آوری کرده است.

طی سه سال گذشته، این گروه همچنین شدید ترین محدودیت ها را نسبت به مراسم محرم و عزاداری امام حسین علیه السلام وضع کردند.

ماه گذشته، کمیسیون آزادی‌های مذهبی ایالات متحده در گزارش جدید خود، گفته بود که وضعیت آزادی مذهبی در افغانستان رو به وخامت است.

این کمیسیون، طالبان را به نقض مداوم آزادی‌های مذهبی بویژه علیه شیعیان متهم کرده و خواستار تحریم مقامات مسئول این گروه شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا