اخبارجهانجهان اسلامعراق

پایان پوشش رسانه ای مشایه اربعین توسط مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام

پوشش زنده مراسم مشایه اربعین حسینی توسط مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام به پایان رسید.

گفتنی است که مشایه اربعین در نقاط مختلف کشور عراق، در سال جاری زودتر از سال های پیش آغاز شد.

صبح روز دوشنبه 22 محرم دوازدهمین گردهمایی مشّایه اربعین با شعار «از بحر تا نحر» در منطقه راس البیشه در جنوب استان بصره آغاز شد.

گفتنی است پیشتازان مشایه اربعین در سال جاری این برنامه را زودتر از سال های پیش آغاز کردند و در سال جاری هم مشایه اربعین در نقاط مختلف کشور عراق، زودتر از سال های پیش آغاز شد.

پوشش زنده مراسم مشایه زیارت مقدس اربعین حسینی هم در سال 1446 هم چون سال های پیش، توسط شش شبکه تلویزیونی مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام و به پنج زبان زنده دنیا صورت گرفت.

مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام روزانه بیش از 16 ساعت طی این مدت، به صورت زنده رویدادهای زیارت اربعین را پخش نموده و به بینندگان خود این امکان را داد تا تمامی جزئیات این مشایه را دنبال کنند و با رویدادهای آن ارتباط مستقیم داشته باشند.

این پوشش تصویری طی یک ماه به صورت مداوم، بیانگر تلاش فراوان این مجموعه رسانه ای در پاسخ به درخواست محبان اهل بیت علیهم السلام و اطلاع رسانی دقیق و جامع در رابطه با مشایه اربعین است که باعث افزایش آگاهی دوستداران خاندان عترت و طهارت علیهم السلام در نقاط مختلف جهان و بزرگداشت هر چه مطلوب تر اربعین امام حسین علیه السلام می شود.

مشایه اربعین یکی از سنت های مذهبی رائج در میان شیعیان عراق است که از گذشته های بسیار دور با قدمتی چند صد ساله است که محبان اهل بیت از نقاط مختلف عراق به‌ طرف کربلای معلی و با هدف زیارت اربعین حرکت می کرده اند.

در سال‌های اخیر، میلیون‌ها نفر در این مشایه شرکت می‌کنند، به‌ گونه ای که این رویداد را بزرگترین گردهمایی سالانه ی مذهبی در جهان دانسته‌اند، درباره تعداد حاضران در این مشایه، آمارهایی بین پانزده تا سی میلیون نفر بیان شده است.

لازم به ذکر است که سال ۱۴۰۳، چهاردهمین سال پوشش زنده پیاده روی و مشایه اربعین حسینی توسط مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام بود؛ و فید رایگان آن، همچون سنوات گذشته در اختیار سایر شبکه ها قرار گرفت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا