اخبارایرانجهان

محکومیت گسترده اقدامات تحریک آمیز در هتک حرمت زیارت اربعین در کربلا

روحانیون، ناظران و تحلیلگران و فعالان سیاسی اجتماعی ایرانی و عراقی، آنچه را که اقدامات تحریک آمیز و به دور از اخلاق برخی از افراد تحریک شده در شهر مقدس کربلا نامیدند، محکوم نمودند.

جمعی از کنشگران ایرانی و عراقی هتک حرمت شهر مقدس کربلا و زیارت اربعین امام حسین علیه السلام و زائران آن حضرت، توسط عناصر تحریک شده در مقابل بعثه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در خیابان قبله امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا را محکوم کردند.

فعالان یاد شده این اقدامات که با هجمه و پرتاب سنگ و شعارهای مشمئزکننده همراه بود را نقض آشکار حریم شهر حضرت سیدالشهدا و زیارت اربعین و تضییع مقام ولایت و عصمت و طهارت دانستند.

کنشگران یاد شده ضمن ابراز نگرانی از بروز مجدد این اعمال خشونت آمیز، تاکید کرده اند که این گونه اقدامات باعث اختلال در زیارت اربعین شده و بر روند مطلوب و آرام این زیارت که میلیون ها زائر را از سراسر جهان گرد هم می آورد، تأثیر می گذارد.

فعالان مذکور در عین حال از خویشتن داری و کرامت اخلاقی نمایندگان مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی که احترام به حرمت زیارت مقدسه اربعین را ترجیح داده و به توصیه های اخلاقی مرجع عالیقدر خود پایبند بودند را ستودند.

کنشگران و فعالان یاد شده از مقام های عراقی خواستند تا در برابر این تخلفات قاطعانه عمل کنند و بر لزوم اطمینان از اینکه مراسم میلیونی در عتبات عالیات به عرصه ای توسط حکومت ها و احزاب برای تسویه حساب و افزایش تنش تبدیل تبدیل نشود، تاکید کردند.

این افراد تاکید کردند که این اقدامات با هدف جلوگیری از برگزاری موفقیت آمیز زیارت اربعین انجام شده و به مسئولان ذیربط هشدار داده اند که ممکن است عدم مقابله با این رفتارها به تشدید تنش منجر شود که فضای زیارت اربعین و امنیت زائران را تهدید می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا