اخبارجهانجهان اسلامعراق

برگزاری پر شور زیارت اربعین حسینی در شهر مقدس کربلا

حضور میلیون‌ها زائر امام حسین علیه السلام در مراسم اربعین در کربلا با وجود گرمای شدید هوا بار دیگر عشق و ارادت محبان اهل بیت علیهم السلام را نسبت به سرور شهیدان عالم نشان می‌دهد.

با وجود گرمای شدید هوا در کربلا، میلیون‌ها زائر با پای پیاده خود را برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین علیه السلام به شهر مقدس کربلا رسانده‌اند تا بار دیگر عشق و ارادت خود را نسبت به حضرت سید الشهدا نشان دهند.

چندی پیش قاسم الیساری رئیس شورای استان کربلا پیش بینی ورود 30 میلیون نفر به کربلای معلی را در ایام زیارت اربعین کرده بود.

قرار است آخرین آمار زائران از سوی مسئولان عراق در پایان امروز اعلام شود.

درجه حرارت بالای هوا نیز نتوانسته مانع حضور عاشقان اباعبدالله الحسین در مراسم اربعین حسینی شود به طوری که میلیون‌ها زائر در هوای ۵۰ درجه خود را به کربلای معلی رسانده‌اند.

شهر مقدس کربلا با حضور میلیون‌ها زائر از داخل و خارج عراق در سالروز اربعین امام حسین علیه السلام مملو از جمعیت است.

کمیته عالی تأمین امنیت مراسم اربعین حسینی در عراق اعلام کرد که تعداد زائران در بالاترین حد قرار گرفته و رفت و آمد آنها در کربلای معلی به آسانی صورت می‌گیرد.

همچنین سه استان عراق برای بازگشت زائران حسینی در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند و هزاران زائر نیز از گذرگاه‌های زمینی به کشورهای خود باز می‌گردند.

تدابیر امنیتی نیروهای عراقی نیز برای برگزاری این مراسم، در بالاترین حد ممکن بوده و ایست‌های بازرسی متعددی در مسیر زوار و راه‌های منتهی به حرم های متبرکه ایجاد شده است.

موکب‌های پذیرایی نیز به صورت شبانه روزی در حال توزیع غذا و آب در میان زائران حسینی هستند و تیم‌های پزشکی در این منطقه مستقر هستند.

پذیرائی از زائران یکی از رسوم به جا مانده از گذشته های دور است که در میان مردم عراق تا کنون با شور و شوق فراوان رواج داشته و شیعیان عراق با جان و دل و بعضا بذل تمامی مال خویش و اهدای نذورات و حضور شبانه روزی در جایگاه های مخصوص ، از زائران اربعین اباعبدالله به بهترین شکل ممکن پذیرایی نموده و یا برای اسکان ، آنان را جای میدهند.

هیات ها و موسسات و مجموعه های مذهبی عراق، چادرهای بزرگی در مسیر پیاده‌روی زائران حسینی بر پا می‌کنند که به آنها «موکب» یا مُضیف می‌گویند و زائران را برای پذیرایی و استراحت در آنها جای می‌دهن، موکب‌ ها به صورت رایگان به زائران اربعین در مسیر مشایه اربعین تا داخل شهر مقدس کربلا خدمات ارائه می‌دهند و مدیریت موکب‌ها هم به‌شکل مردمی و مستقل از دولت انجام می‌شود.

طی روزهای اخیر نیز مواکب و دسته‌های عزاداری وارد حرم‌های مطهر حسینی و عباسی شده و مشغول عزاداری شده اند.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق با حضور در کربلا بر روند خدمات ارائه خدمات به زائران شخصا نظارت می نماید، وی از موکب‌های مسیر مشایه اربعین هم بازدید نموده و با صاحبان مواکب از نزدیک گفتگو نمود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا