اخبارجهانجهان اسلامعراق

بیش از 600 اتوبوس به جابجایی زائران اربعین ادامه می دهند

شرکت عمومی حمل و نقل مسافران و کلیه زیر مجموعه های وابسته به وزارت حمل‌ونقل عراق از اول ماه صفر تا کنون به جابجایی و نقل و انتقال زائرین ادامه می‌دهند و بدین منظور بیش از 600 اتوبوس برای حمل و نقل زائران اربعین در حال فعالیت هستند.

شرکت های حمل و نقل عمومی و مدیریت حمل‌ و نقل خصوصی فعالیت خود را در زمینه نقل و انتقال زائران اربعین از ابتدای ماه صفر آغاز کرده اند.

این نقل و انتقال از گذرگاه های مرزی شلمچه، چذابه، خسروی و مهران، تحت نظارت اتاق عملیات وزارت حمل و نقل و ادارات استانی صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، کریم کاظم حسین، مدیرعامل شرکت حمل و نقل عمومی در این رابطه گفت: بیش از 350 اتوبوس برای انتقال زائرین ورودی از گذرگاه‌ها به سمت عتبات عالیات و 300 دستگاه اتوبوس نیز برای انتقال زائران از استان کربلا به سوی گذرگاه های مرزی در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه افزود: با نزدیک شدن به روزهای منتهی به اربعین حسینی، با توجه به افزایش تعداد زائران در داخل شهر مقدس کربلا و با آغاز بازگشت زائران از کربلا به سمت گذرگاه های مرزی، احتمال افزایش این تعداد در روزهای آینده وجود دارد.

وزارت حمل و نقل تاکید نموده که کمیته‌های ویژه‌ای برای نظارت و کنترل نرخ کرایه وسایل نقلیه برای جابجایی زائران را راه اندازی نموده که این موضوع راپیگیری می‌کنند.

احمد کریم الموسوی مدیر عامل شرکت حمل و نقل خصوصی نیز با اشاره به اینکه طرح انتقال زائران توسط این شرکت از اول ماه صفر آغاز شده، در ادامه گفت: این طرح شامل انتقال هزاران زائر از تمامی گذرگاه های مرزی به سمت عتبات عالیات می باشد و این فرآیند با فعالیت وسایل نقلیه در اندازه های مختلف به صورت نسبتا مطلوبی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه، این شرکت کمیته‌های تخصصی برای پیگیری قیمت‌گذاری و نظارت و کنترل قیمت ها تشکیل داده،خاطرنشان کرد: وسایل نقلیه مختلفی در حال حاضر در شهر مقدس کربلا در حال خدمت رسانی هستند و برخی از وسایل نقلیه هم در دیگر استان‌ها و همه محورهایی که زائران در آنجا حضور دارند، توزیع شده‌اند، و انتظار می رود که بازگشت زائران در روزهای آینده آغاز شود.

گفتنی است که شرکت راه آهن عراق نیز با آماده سازی 16 قطار مدرن در محورهای (بغداد- کربلا)، (بصره- کربلا) (سوق الشیوخ-ناصریه-کربلا) (دیوانیه-کربلا) و بالعکس در طرح نقل و انتقال زائران اربعین مشارکت دارد.

ناوگان هوایی عراق نیز در این زمینه فعالیت خود را آغاز نموده و فرودگاه‌های بین‌المللی بغداد و نجف همراه با 26 هواپیما برای تمامی کشورهایی که از آنجا زائران حسینی عازم عراق خواهند شد از جمله بحرین، کویت، بیروت، ایران، هند، پاکستان خدمت رسانی خود را آغاز کرده اند، و علاوه بر آن، اتوبوس هایی برای انتقال زائران از مبادی ورودی فرودگاه‌های بین‌المللی بغداد و نجف به شهر مقدس کربلا در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که تا کنون 38 هزار و 972 نفر از گذرگاه مرزی سفوان، 385 هزار و 152 نفر از گذرگاه مرزی خسروی، 732 هزار و 905 نفر از گذرگاه مرزی شلمچه، یک میلیون و 308 هزار و 139 نفر از گذرگاه مرزی مهران، 35 هزار و 263 نفر از گذرگاه مرزی تمرچین، 211 هزار و 733 نفر از گذرگاه مرزی چذابه، 25 هزار و 685 نفر از گذرگاه مرزی باشماق، و 3 هزار و 955 نفر نیز از گذرگاه مرزی قائم واقع در استان انبار وارد عراق شده اند.

هم چنین تاکنون 62 هزار و 793 از فرودگاه بغداد و 132 هزار و 515 نفر از طریق فرودگاه نجف وارد عراق شده اند.

در مجموع تاکنون دو میلیون 937 و 112 نفر وارد عراق شده و یک میلیون و 328 هزار و 484 نفر نیز از عراق خارج شده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا