اخباراروپاجهان

کشف بقایای مسجدی متعلق به دوره‌ی عباسی در ترکیه

دانشمندان ترک در کاوش‌های باستان شناسی، بقایای مسجدی را کشف کرده‌اند که گمان می‌رود متعلق به دوره عباسی باشد و شبیه مسجد اموی دمشق است.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، به نقل از الجزیره، باستان شناسان ترک بقایای مسجدی را یافتند که گمان می‌رود در دوره عباسیان در شهر باستانی «آناوارزا» در منطقه قوزان در ایالت آدانای ترکیه ساخته شده است.

کاوش‌های باستان‌شناسی در این شهر که از نظر تاریخی به نام «شهر شکست ناپذیر» شناخته می‌شود، ادامه دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

کاوش‌های باستان شناسی زیر نظر دکتر «فاتح ارهان» یکی از اعضای هیأت علمی گروه باستان شناسی دانشکده  ادبیات و علوم دانشگاه عثمانیه قورقوت آتا و با مشارکت تیمی متشکل از ۲۰۰ محقق و باستان شناس در حال انجام است.

در شهر آناوارزا که در عربی به «عین زربه» و در یونانی به «انازاربوس» معروف است، در فصل جاری اکتشافات تاریخی مهمی انجام شد که از برجسته‌ترین این اکتشافات می‌توان به بقایای یک مسجد متعلق به دوره عباسیان اشاره کرد.

بقایای معماری و تاریخی این مسجد بر روی تپه‌ای در مرکز شهر باستانی آناوارزا پیدا شد. بر همین اساس اکشافات نشان می‌دهد که گمان می‌رود این مسجد در زمان خلیفه هارون الرشید بنا شده باشد و کار بر روی بقایای این مسجد در حال انجام است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا