اخبارایرانجهان

گسترش اعتراض صاحبان صنایع به قطعی مداوم برق در ایران

درپی قطع مداوم برق منزل شهروندان، واحدهای تجاری و شهرک‌های صنعتی در ایران، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران اعلام کرد که این اقدام باعث مختل‌شدن فعالیت بخش خصوصی شده است.

هم‌زمان مدیرعامل شرکت خودروسازی کرمان‌موتور، قطعی مکرر برق را علت اصلی کاهش و توقف تولید خودرو اعلام کرد و یک فعال صنفی هم در ایران گفت این بحران منجر به ترش شدن خمیر نانوایی‌ها و وارد شدن ضرر سنگین به نانواها شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، ضمن انتقاد از وزارت نیرو به دلیل قطع برق واحدهای تولیدی، هشدار داد که این اقدام باعث «مختل شدن» فعالیت بخش خصوصی شده است.

یک عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، اظهار داشت؛ واقعیت این است که ما از ۱۰ سال قبل بحران امروز را پیش‌بینی می‌کردیم. همان ۱۰ سال قبل به وزارت نفت پیشنهاد دادیم که بخشی از منابع حاصل از صادرات نفت را در انرژی خورشیدی سرمایه‌گذاری کند که اگر این مهم محقق شده بود، امروز با برخورداری از مزارع خورشیدی، بحرانی در بخش برق نداشتیم. آلمان و بسیاری از کشورهای مترقی و حتی در حال توسعه جهان این مسیر را رفته‌اند و به مقصد هم رسیده‌اند، اما ما هنوز در ساده‌ترین مسائل ازجمله تامین برق در تابستان مشکل داریم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا