آفریقااخبارجهان

وخیم‌تر شدن بحران تغذیه در خاورمیانه و شمال آفریقا

سازمان ملل متحد روز گذشته، بر وخیم تر شدن بحران تغذیه در خاورمیانه و شمال آفریقا هشدار داد و اظهار داشت این شرایط بر یک سوم کودکان این مناطق تاثیر سوء بر جای میگذارد.

در همین راستا، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، در بیانیه‌ای هشدار داد که دست کم ۷۷ میلیون کودک و نوجوان در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به دلیل بحران‌ها از نوعی سوءتغذیه رنج می‌برند و تاکید کرد که این آمار تکان دهنده است.

یونیسف معتقد است که سوءتغذیه در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به یک چالش بزرگ تبدیل شده است، زیرا در پس زمینه پیچیده‌ای از بحران‌های مداوم، بی ثباتی سیاسی، شوک‌های آب و هوایی و قیمت‌های بالای مواد غذایی رخ می‌دهد.
 
این سازمان در نظر گرفته است که از بحران‌های مرتبط با بحران مانند گرسنگی و اتلاف کودکان در سودان و یمن، تا بار دوگانه کوتاه‌قدی و اضافه وزن کودکان در مصر یا لیبی، هر زمینه منحصربه‌فردی نیازمند اقدامی متناسب است که بر د. آن زمینه خاص و علل زمینه‌ای اشکال سوءتغذیه تمرکز دارد.

در پایان یونیسف از دولت‌های منطقه خواست تا در برنامه‌ها، سیاست‌ها و بودجه‌های توسعه ملی خود، تغذیه را در اولویت قرار دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا