اخبارافغانستانجهان

سازمان ملل: تغییرات اقلیمی افغانستان را در معرض خطر قرار داده است

کمیساریای عالی ملل متحد اعلام کرده که افغانستان یکی از کشورهای با بیشترین خطر تغییرات اقلیمی است.

این نهاد حامی پناهندگان گفته که سیلاب‌ها و تندبادهای اخیر خسارات زیادی به مردم وارد کرده و بسیاری از آن‌ها به چادر و سرپناه، حمایت، خدمات بهداشتی و مشاوره‌های روانی نیازمندند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (یو ان اچ سی آر) پیشتر اعلام کرده بود که در شش ماه اول سال جاری میلادی، ۱۴۵ هزار نفر در 33 استان افغانستان از آفات طبیعی متأثر شده ‌اند.

از اواسط اردیبهشت امسال، استان‌های مختلف افغانستان شاهد بارندگی‌ها و سیلاب‌های شدیدی بودند که صدها نفر بر اثر آن جان باختند.

در تازه ترین مورد؛ سیلاب در شهرستان مرکز بهسودِ میدان‌وردک، خسارات هنگفت برجای گذاشته است.

ساکنان این شهرستان که همه شیعیان هزاره هستند؛ میگویند شب گذشته در اثر بارندگی شدید و سرازیرشدن سیلاب، دست‌کم 15 باب منزل مسکونی، صدها هکتار زمین زراعتی، راه‌های مواصلاتی و کانال‌های آب‌یاری به‌ شکل کامل تخریب شده است.

به دلیل مسدود شدن راه‌های مواصلاتی و نبود خدمات مخابراتی و اینترنتی، تا کنون از میزان دقیق خسارات مالی و تلفات انسانی این رویداد گزارشی منتشر نشده است.

از سوی دیگر، ساکنان محل، طالبان را به بی‌تفاوتی در برابر مردم متهم کرده و از موسسه‌ها و نهادهای امدادرسان، خواهان کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان این سیلاب هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا