اخبارجهانجهان اسلامعراق

رئیس شورای استان کربلا: پیش بینی ورود 30 میلیون زائر به کربلای معلی برای گرامیداشت اربعین را داریم

قاسم الیساری رئیس شورای استان کربلا پیش بینی ورود 30 میلیون نفر به کربلای معلی را در ایام زیارت اربعین دارد.

قاسم الیساری، رئیس شورای استانداری کربلا از افزایش چشمگیر تعداد زائران برای شرکت در مراسم بزرگداشت زیارت اربعین حسینی خبر داد و در ادامه گفت: کربلا با در نظر گرفتن تمامی تمهیدات لازم برای تامین امنیت زائران و ارائه خدمات مورد نیاز به این مناسبت، آمادگی کامل برای استقبال از آنان را دارد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه الیساری هم چنین اظهار داشت: پیش بینی می شود تعداد زائران از نقاط مختلف عراق و جهان برای شرکت در مراسم بزرگداشت اربعین امام حسین علیه السلام به 30 میلیون نفر می رسد.

وی با اشاره به اینکه برای طرح انتقال معکوس زائران خارجی پس از پایان مراسم اربعین هم پیش بینی های لازم در نظر گرفته شده، افزود: پیش بینی می کنیم شاهد تغییرات جدی در نحوه انتقال زائران نسبت به سال های قبل باشیم و امسال افزایش چشمگیری در تمام زمینه ها رخ داده، که با طرح های یکپارچه امنیتی و خدماتی در حال آماده شدن برای پذیرایی از آنها هستیم.

قاسم الیساری تصریح کرد: مسافتی که زائران به سمت پایانه ها برای جابه‌جایی طی می‌کنند حدود 2 کیلومتر در تمام محورهای مختلف خواهد بود که به تسهیل روند انتقال، کاهش ازدحام و حرکت روان کمک می‌کند.

رئیس شورای استانداری کربلا با بیان اینکه استانداری کربلا در حال اتخاذ طرح جامعی برای تسهیل بازگشت زائران پس از پایان مراسم زیارت اربعین است، تاکید کرد: تلاش ها برای دستیابی به بالاترین سطح سازماندهی و خدمات رسانی در ایام زیارت اربعین ادامه دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا