اخبارجهانجهان اسلامعراق

تاکید دولت عراق مبنی بر ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین امام حسین علیه السلام

مقام های عراقی روز جمعه از بکارگیری همه توان خود برای تسهیل ورود زائران بین المللی که در این ایام برای زیارت اربعین امام حسین علیه السلام به این کشور می آیند، خبر دادند.

مقام های عراقی روز جمعه از بکارگیری همه توان خود برای تسهیل ورود زائران بین المللی که در این ایام برای زیارت اربعین امام حسین علیه السلام به این کشور می آیند، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، علاءالدین القیسی، سخنگوی رسمی سازمان گذرگاه های مرزی در این رابطه گفت: این مرکز تمام توان خود را برای موفقیت‌آمیز بودن برنامه زیارت اربعین به کار گرفته است.

وی در ادامه، ساخت جاده ها، پل ها و آماده سازی راه آهن و اقداماتی از این دست را در کوتاه مدت برای اطمینان از برگزاری مطلوب مراسم زیارت اربعین، از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه عنوان نمود.

علاءالدین القیسی خاطرنشان کرد که سازمان گذرگاه های مرزی به صورت شبانه روزی در تلاش است تا فعالیت های خود را در گذرگاه های مرزی، فرودگاه ها و نقاط دریایی، برای استقبال و پذیرایی از میلیون ها زائر شرکت کننده در گرامیداشت این مناسبت در کربلا، افزایش دهد.

سال گذشته بیش از 22 میلیون زائر شیعه از سراسر عراق و خارج از کشور برای گرامیداشت سالروز اربعین امام حسین علیه السلام که از برجسته ترین وقایع مذهبی شیعیان به شمار می رود و بر اساس تقویم هجری قمری مصادف با 20 صفر است، عازم شهر کربلا شدند.

زیارت اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات مذهبی در جهان است که طی آن شیعیان که اکثریت جمعیت عراق را تشکیل می دهند، این مناسبت بزرگ را گرامی می دارند.

علیرغم دمای بالای چهل درجه سانتیگراد در سال جاری، زائران با لباس مشکی به حرم امام حسین و حضرت عباس سلام الله علیهما در شهر مقدس کربلا می‌روند، و بسیاری از آنها با پای پیاده از داخل و خارج عراق مسیر شهرهای مختلف عراق تا کربلا را طی می نمایند.

روز پنجشنبه، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، با یک هواپیمای نظامی در فرودگاه بین المللی کربلا که هنوز در حال ساخت است، فرود آمد، فرودگاهی که پیش بینی می شود پس از افتتاح، بزرگترین فرودگاه در کشور باشد.

این فرودگاه نقش به سزایی در انتقال زائران در ایام مختلف سال به ویژه در ایام زیارت بزرگ اربعین می تواند ایفا نماید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا