اخبارجهان

مجموع احکام صادر شده زندان برای مسلمانان اویغور 4 میلیون و چهارصد هزار سال است

یک پژوهش جدید حکایت از آن دارد که مجموع احکام صادر شده برای مسلمانان اویغور، چهار میلیون و چهارصد هزار سال می باشد.

پژوهش جدیدی از دانشگاه ییل تلاش می‌کند تا هزینه‌های سرسام‌آور سرکوب گسترده حزب کمونیست چین علیه اویغورها و دیگر اقلیت‌های ترک در سین‌کیانگ را مشخص کند.

طبق این گزارش، از آنجایی که پکن، عنوان برنامه بازداشت‌های خودسرانه ی دسته جمعی را به مبنایی به ظاهر قانونی اما در حقیقت غیرواقعی برای زندانی کردن مسلمانان اویغور تغییر داده، طی این هفته مشخص شد که دادگاه‌های چین ساکنان سین کیانگ را مجموعا به 4 میلیون و چهارصد هزار سال زندان محکوم کرده‌اند.

در این گزارش که در مرکز مطالعات نسل کشی مک میلان در دانشگاه ییل تهیه شده، آمده است: این نوع از سرکوب که به ظاهر قانونی شده، عمیقاً نگران کننده است و شدت خشونت آن کمتر از نوع قبلی نمی باشد بلکه گسترده تر و غیرانسانی تر نیز شده است.

در واقع، رویکرد جدید چین در مجازات اویغورها را باید مضرتر دانست، چرا که حجاب مشروعیت قانونی بر آن پوشانیده شده، و به همین علت، امکان نظارت بین‌المللی بر آن وجود نداشته و نقض حقوق بشر را قانونی جلوه می دهد.

برنامه ضد اویغور در اواخر دهه 2010 مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت و در سال 2021 توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده به عنوان نسل کشی معرفی شد، از آن زمان، بررسی های بین المللی با تأخیر مواجه شده زیرا پکن به دنبال اصلاح دیدگاه های بین المللی نسبت حاکمیت خود بر سین کیانگ است.

تخریب مساجد یا تبدیل کاربری آنها در راستای چینی سازی اسلام و سایر تلاش ها برای تبدیل شهرهای مسلمان نشین به مقاصد گردشگری، از جمله تلاش های پکن در این راستا بوده است.

داده‌های پایگاه داده قربانیان سین کیانگ در مورد بیش از 62 هزار قربانی خاص با استفاده از منابع متعدد از جمله اسناد لو رفته از پلیس چین که در اختیار مراکز حقوق بشری گرفته حکایت از آن دارد که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، مجموع احکام صادره زندان برای مسلمانان اویغو 4 میلیون و چهارصد هزار سال است.

این گزارش می گوید مجموعه داده های به دست آمده از قربانیان سین کیانگ تنها کسری از اندازه واقعی رفتار با زندانیان را منعکس می کند و اعداد واقعی بسیار بیشتر است، و در حالی که مقام های چینی برای مسلمانان اویغور به صورت غیرواقعی سوابق جنایی ایجاد می کنند، در صورتی که تقریباً 90 درصد از این موارد در سین کیانگ با واقعیت مطابقت ندارد.

سایر جنبه های به دست آمده از جنایات چین علیه اویغورها، حکایت از تلاش پکن برای از بین بردن یک قوم را نشان می دهد.

در پایان این گزارش آمده است: جمعیت اویغور همچنان از حفظ جوامع خود منع می‌شود، این موضوع زمان مدیدی است که باعث ناتوانی کامل این قومیت شده و پیامد آسیب های آن غیرقابل جبران و برگشت ناپذیر است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا