اخبارجهانجهان اسلامعراق

رئیس سازمان رسانه و ارتباطات در کربلا: امسال شبکه اینترنت و اتصالات در ایام زیارت اربعین در وضعیت خوبی قرار خواهد داشت

برنامه سلام کربلا بخش فارسی شبکه تلویزیونی امام حسین علیه السلام، امروز چهارشنبه میزبان «مهندس میثاق طالب» رئیس سازمان رسانه و ارتباطات کشور عراق در شهر مقدس کربلا بود که وی در این برنامه به پرسش های مطرح شده پیرامون خدمات این اداره در شهر مقدس کربلا به ویژه در ایام زیارت اربعین پاسخ داد.

«مهندس میثاق طالب» رئیس سازمان رسانه و ارتباطات کشور عراق در شهر مقدس کربلا با حضور در برنامه سلام کربلا بخش فارسی شبکه تلویزیونی امام حسین علیه السلام، اظهار داشت که سازمان رسانه و ارتباطات کشور عراق، مسئول و هماهنگ کننده همه بخش‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در کشوری جمهوری عراق است و تنها تنظیم کننده بین این بخشهای حیاتی ارتباطی در این کشور است.

«مهندس میثاق طالب» با توجه به حضور گسترده زائران عتبات عالیات در رابطه با پیشرفت زیرساختهای ارتباطی در عراق گفت: بر اساس تعداد زائرانی که در حال افزایش است، همه ساله باید زیرساختها و خدمات این بخش بهبود و پیشرفت پیدا کند که این چنین نیز شده است تا بتواند پاسخگوی نیاز زائرانی باشد که به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف می شوند.

رئیس سازمان رسانه و ارتباطات کشور عراق در شهر مقدس کربلا با اشاره به این نکته که هم اکنون در ایام زیارت اربعین قرار داریم و آمارهای قطعی بعد از زیارت تکمیل و نهایی می شوند، اظهار داشت اما می توانم به شما آماری که برای زیارت عاشورای سال جاری را ارائه کنم و اینکه چگونه گروه های تبلیغاتی و رسانه‌ای این واقعه را پوشش دادند.

وی تعداد گزارشگران و اصحاب رسانه‌های خارجی در این زیارت را 752 نفر ذکر نمود که تعداد 511 دوربین حرفه‌ای را جهت مخابره این زیارت به سرتاسر جهان به کار گرفتند، و همچنین 90 شبکه ماهواره‌ای زیارت عاشورای امسال را پوشش دادند.

«مهندس میثاق طالب» با تاکید بر اینکه زیارت اربعین از همه لحاظ گسترده تر و جهان شمول تر است، گفت در این اجتماع عظیم از همه لحاظ اعداد بسیار زیادی از انسانها را در سرتاسر دنیا گرد هم می آورد، و ما هم تمام تلاش خود را می کنیم تا از بیش 2000 رسانه از سرتاسر جهان را به این زیارت فرا بخوانیم و امیدوارم که آمارهای چشمگیری در نهایت این زیارت ارائه بدهیم.

رئیس سازمان رسانه و ارتباطات کشور عراق در شهر مقدس کربلا در ادامه گفت در حال حاضر زائران زیادی به عراق آمده اند و این مساله فقط مربوط به شبکه های ماهواره ای نیست بلکه تبلیغات دیجیتالی نیز سهم بسزایی در این زمینه داشته و در سال جاری توانستیم تعداد بسیاری از اصحاب رسانه‌های دیجیتال و فضاهای مجازی را همراه داشته باشیم که در پلتفرم های مختلف مثل یوتیوب و فیس بوک و تلگرام و اینستاگرام اقدام به تولید محتوا می کنند.

وی در ادامه گفت براساس آماری که برای دهه محرم سال جاری به دست آمده است، دریافت بیش از 24 میلیون سیمکارت در کربلای معلی به ثبت رسیده است که این مقدار فقط در ده روز اول محرم امسال بوده، و این به معنی است که اگر بخواهیم این تعداد را بین شرکتهای مخابراتی تقسیم کنیم، تقریبا می توانیم بگویم که بین 8 تا 9 ملیون زائر در این ایام وارد شهر مقدس کربلا شده اند، در نتیجه انتظار داریم که امسال تعداد افراد شرکت کننده در زیارت اربعین بین 27 ملیون تا 31 ملیون نفر باشد.

«مهندس میثاق طالب» با آمادگی‌های این مجوعه برای رویارویی با این زیارت از لحاظ زیرساختهای ارتباطی گفت: زیرساختهای همه شبکه های تلفن های همراه بروز رسانی شده و بهبود یافته اند، و اتاق‌های بازرسی جهت بهینه سازی خدمات ارتباطی تاسیس شده که بیش از 350 نفر در این اتاق ها حضور دارند تا کیفیت ارتباطات تلفنی را برای زائران در تمامی مسیرهای انتهایی به مرکز شهر کربلا تامین کنند، همچنین ماشین‌های خاص و ام ام اس جهت تقویت سیگنالهای ارتباطی وارد ناوگان خدماتی شده اند.

رئیس سازمان رسانه و ارتباطات کشور عراق با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با سازمان های همتای ایرانی افزود: ارتباط اینترنتی بین دو کشور برقرار شده تا سرویس رومینگ به صورت مستقیم برای زائران فراهم شود و سرعت ارتباط اینترنتی دارندگان سیمکارتهای ایرانی بیشتر و با قیمت کمتری صورت بگیرد، و ان شاء الله و به لطف خدای متعال و اهل بیت امسال شبکه اینترنت و اتصالات در ایام زیارت اربعین در وضعیت خوبی قرار خواهد داشت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا