اخبارایرانجهان

حضور سیل آسا و گسترده زائران ایرانی در گذرگاه مرزی مهران

گذرگاه مرزی زرباطیه عراق که در امتداد گذرگاه مرزی مهران در ایران قرار دارد، شاهد حضور سیل آسا و گسترده زائران ایرانی به منظور شرکت در زیارت اربعین در شهر مقدس کربلاست.

مرز عراق و ایران از طریق گذرگاه مرزی مهران که در عراق به گذرگاه مرزی زرباطیه مشهور است، شاهد حضور سیل آسا و گسترده زائران ایرانی است که به مناسبت اربعین زیارت امام حسین علیه السلام راهی شهر مقدس کربلا مقدس می شوند.

تردد زائران از طریق این گذرگاه با نزدیک شدن به اربعین حسینی، افزایش چشمگیری یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اخبار شیعه نیوز، روزانه هزاران زائر ایرانی از طریق گذرگاه مهران وارد خاک عراق می شوند، و از این نقطه مرزی، مراحل ورود آنها به عراق تسهیل شده و کلیه خدمات لازم به آنان ارائه می‌شود.

این گذرگاه در ایام اربعین به طور کامل به تردد زائران اختصاص یافته که منجر به توقف مبادلات تجاری در این نقطه مرزی شده شد تا تمامی امکانات این مرکز برای خدمت رسانی به زائران در دسترس باشد.

خبرنگار ما خاطرنشان کرد که مقام های عراقی اقدام های ویژه ای را برای تسهیل روند عبور زائران از جمله بهبود زیرساخت ها و ارائه خدمات پشتیبانی و لجستیکی انجام داده اند.

این گذرگاه مرزی در پاسخ به درخواست‌های بنیاد فرهنگی نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام در سال گذشته که خواستار ارتقای خدمات و تسهیل در رفت و آمد زائران شده بود، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه خدمات بوده است.

در ادامه تدارک مقدمات و تمهیدات در این گذرگاه، مجتمع حضرت اباالفضل العباس علیه السلام که در کنار این گذرگاه مرزی احداث شده، افتتاح شد.

هدف این مجموعه، ارائه خدمات گوناگون به زائران از جمله اقامت، غذا و مراقبت های بهداشتی است تا آسایش و امنیت آنها در طول حضور در این گذرگاه مرزی تامین شود.

بر اساس گفته عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق، مقام های عراقی انتظار دارند که بیش از 5 میلیون زائر خارجی برای بزرگداشت زیارت اربعین وارد عراق شوند.

به همین منظور برخی از اقدامات پیشگیرانه برای اطمینان از ایمنی و کاهش تصادفات در جاده های منتهی به کربلا از جمله افزایش استقرار نیروهای امنیتی و تنظیم ترافیک و ازدحام عبور و مرور و سائل نقلیه انجام شده است.

همچنین باید خاطرنشان نمود که حضور گسترده زائران ایرانی از طریق گذرگاه مرزی مهران، سهم بزرگی از ازدحام وسائل نقلیه را تشکیل می‌دهد، چرا که در این ایام، این گذرگاه در مقایسه با سایر گذرگاه‌ها شلوغ‌ترین گذرگاه محسوب می‌شود.

در همین راستا مقام های ذیربط ضمن اطمینان از ارائه خدمات ممتاز برای تسهیل در انجام زیارت اربعین، با بالاترین سطح آسایش و ایمنی، تمامی امکانات و توانمندی های لازم را برای پذیرایی از این تعداد گسترده زائران فراهم کرده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا